Огромните печалби от контейнери превози скочиха по време на пандемията до нива, които ветерани от индустрията описват като като "разрушителни". Печалбите достигнаха своя връх от 64 милиарда долара през второто тримесечие на тази година, пише Quartz.

Това беше гребена на растежа на индустрията, движен от задръстени пристанища и прекъсвания на веригата за доставки, които дадоха основание на контейнерните кораби да таксуват доста високо на фона на голямо търсене. Печалбите за последното тримесечие се понижиха леко, достигайки 58,9 милиарда долара.

Второто тримесечие на 2022-а година беше поредното на рекордни печалби, но ще има спадове през третото на 2022 и през следващите тримесечия.

Световната корабна индустрия е изправена пред нов проблем

Световната корабна индустрия е изправена пред нов проблем

Депата за контейнери - използвани за съхранение след като бъдат разтоварени са пълни

Някои анализатори очакват, че печалбите ще паднат до 70% за някои превозвачи през следващото тримесечие. Транспортни гиганти като Maersk очакваха този спад още от разцвета на корабоплаването по време на пандемията и инвестираха в логистика, за да контролират повече части от веригата за доставки.

Печалбите от този исторически период в индустрията за контейнерни превози ще бъдат огромно предимство.