Общият износ на български стоки в европейската мрежа на Lidl възлиза на 42,5 млн. лв. към края на първото полугодие на годината. Чрез партньорството си с веригата над 30 български компании са успели да реализират своя продукция в 28 европейски държави.

"Постигнатият оборот на износа, който реализираме заедно с нашите български партньори, е с над 44% спрямо същия период на миналата година. Точно толкова беше ръстът в износа и за първите 6 месеца на 2021 г. спрямо първото полугодие на 2020.", разказа Драгомир Илиев, управител ресор "Стоково снабдяване и маркетинг", Лидл България.

Lidl с устойчив напредък за намаляване на пластмасата

Lidl с устойчив напредък за намаляване на пластмасата

Schwarz Group и всички нейни подразделения все по-близо до изпълнение на груповите цели съгласно стратегията REset Plastic

Кои са основните вносители на български храни?

С най-голям интерес към продукти от български производители за първата половина на 2022 г. е Румъния с 35% от общия оборот на експорта. На второ място застава Унгария (19%), следвана от Гърция (18%). Четвърто и пето си делят пазарите на Германия и Сърбия с по 7% принос в общия износ с Лидл България. За пръв път тази година български стоки се продават и в магазините на Lidl във Франция. Като част от тематичните седмици французите са опитали кори за баница и кадаиф.

Ето какви заплати получават служителите на Lidl в Германия

Ето какви заплати получават служителите на Lidl в Германия

От юни 2022 г. минималната работна заплата в дискаунтъра се вдига

Кои са най-изнасяните продукти в европейската мрежа на Lidl?

За първото полугодие на годината веригата е изнасяла различни видове хляб, тесто и замразени печива - банички с различни вкусове и пълнежи като сирене, спанак, тиква и локум - общо за близо 4,4 млн. лева. Почти толкова - 4,7 млн. лв., е и износът на премиално говеждо месо (стекове и бургери) от Тандем Попово в Унгария, Румъния, Гърция и Словакия. Близо 2 млн. лв. е износът на млечни продукти на производителите "MJ Diaries, Schreiber Foods" и "Млечни продукти", сред които традиционни български като кисело мляко, биволско сирене и биволски кашкавал, но и по-специфични вкусове като лабне, каймак, сирене "тел", сирене за грил и други.

Lidl България поема председателството на Сдружението за модерна търговия

Lidl България поема председателството на Сдружението за модерна търговия

СМТ обединява 13 от най-големите компании в търговията на дребно у нас

Сред вече наложилите се на външните пазари през последните 4 години са по-нишовите продукти на иновативния български производител Nuhealth - оризови чипсове и оризови вафли, които вече се продават в 21 държави, както и суровите барчета и бисквити на Smart Organic, които достигат до 13 държави. Износът на двете компании, реализиран в европейската мрежа на Lidl за периода януари-юни 2022 г., е съответно 4,6 млн. лв. и 3,8 млн. лева.