Ако има нещо, което е сигурно за кризата, това е, че рядко може да се прогнозира как ще свърши и кога. Липса на сигурност обаче не пречи на някои експерти да прогнозират бъдещето на кризата във веригата на доставки през следващата година.

Кризата във веригата на доставки ще зависи от няколко неща. Според професора по оперативен мениджмънт в Carnegie Mellon University Шридхар Таюр това ще са цените на продуктите, поведението на потребителите и политиките.

"Наличността на някои стоки ще бъде ограничена, особено когато говорим за полупроводници. Цените на доставките ще продължат да бъдат високи и може дори да се повишат за някои суровини. Компаниите ще преизчисляват цените на стоките си. Инфлацията вероятно ще остане, но вероятно и заплатите ще бъдат по-високи", заяви експертът, цитиран от Forbes.

Лоялността и доверието на потребителите ще пада

Според главният изпълнителен директор на компанията за кол центрове Observe AI Суанил Джайн ограничената достъпност на продукта ще се отрази негативно върху лоялността и доверието на потребителите през 2022 г. и след това.

По думите му консултантската компания Forrester "прогнозира, че някои компании ще загубят 50% от продажбите си, освен ако не компенсират с "проактивно клиентско изживяване".

Търсенето ще надхвърли капацитета на предлагането

Пол Грайфенбергер е президент на платформата за управление на доставки в FarEye за Северна и Южна Америка. Той прогнозира, че "търсенето на стоки с доставка до дома ще надхвърли капацитета на индустрията за доставки", поради голямото желание на потребителите да харчат за физически стоки. Някои фирми все пак "ще се справят по-успешно с предизвикателството".

Рекорден брой товарни кораби заседнаха край най-натоварените пристанища на Калифорния

Рекорден брой товарни кораби заседнаха край най-натоварените пристанища на Калифорния

111 кораба чакат да бъдат разтоварени около пристанищата на Лос Анджелис и Лонг Бийч

Верижна реакция

Според основателят и президент на компания за роботика Attabotics, компаниите няма да имат достатъчно запаси, по-големите търговци на дребно ще поръчват значително по-големи количества, а стресът ще се пренесе върху производителите, като по този начин ще се затрудни бизнеса на малките и средните и предприятия.

"Прекомерните поръчки ще натоварят производителите, което ще доведе до по-високи цени, намален избор на артикули и по-дълги срокове за доставка. Пазарът ще бъде наводнен със стоки, които потребителите не искат. Производителите ще се ориентират към количество, а не върху качество", смята той.

Поредно главоболие за доставните вериги: Изчезват кораби край Китай

Поредно главоболие за доставните вериги: Изчезват кораби край Китай

Мистерията може да е свързана с нов закон в страната

Повече инвестиции

"Бизнеси ще инвестират в услугите за доставка и ще имат услуги по доставка за един ден, за да се конкурират с Amazon. И други компании ще последват примера им, включително малките предприятия.