Една от водещите международна застрахователна група Groupama днес обявява Groupama Застраховане и Groupama Животозастраховане на българския пазар, като резултат от придобиването на застрахователна и животозастрахователна компании ДСК Гаранция и тяхното интегриране в структурите на Групата.
Новосъздадените компании ще имат възможността да се възползват от познанията и опита, които вече са придобити от Groupama в другите 13 страни, където френската компания развива своята дейност и следва амбицията да стане значим играч както в сферата на общото застраховане, така и в животозастраховането.
Groupama ще се фокусира в инвестиции в търговската мрежа и обновяване на продуктовото си портфолио през 2010, с цел да постигне динамично нарастване на пазарния дял, запазвайки дългосрочни партньорски отношения с Банка ДСК. Българският пазар предлага голям потенциал за растеж на застрахователния сектор предвид сравнително ниските нива на пазарно проникване. Официалните данни сочат, че степента на проникване на пазара при общото застраховане за 2008 е 2,4% от брутния вътрешен продукт при общото застраховане и 0,4% при животозастраховането (за сравнение във Франция тези цифри са 6,2% при животозастраховането и 3% при общото застраховане.
Стратегията на Groupama в България се основава на подобрение на съществуващите продукти в областта животозастраховането, и на общото застраховане, както и на въвеждане на нови продукти, които да съчетават международния опит на Групата с потребностите на местния пазар. Ключови продуктови сегменти на пазарен ръст са Каско, отговорности, карго, земеделие, както и класически и структурирани застрахователно-инвестиционни продукти. Бизнес моделът на компанията включва разширяване и въвеждане на услуги, съгласно с бизнес линията на Групата, основана върху грижата за клиента, инвестиции в човешкия потенциал, като основа за дългосрочния успех на компанията, както и оптимизация на бизнес системите за постигане на максимална ефективност и резултати.
Огнян Йорданов, Генерален Директор на Groupama Застраховане и Groupama Животозастраховане, заяви по повод официалната смяна на имената: "Убеден съм, че интегрирането в такава силна компания като Groupama ще подкрепи динамичния ръст и развитието на локалните структури в България. Нашата основна цел е да използваме международния опит и сила на Groupama, за да предоставим на клиентите модерни и конкурентни застрахователни продукти и услуги, разработени според техните нужди."
Groupama е една от водещите застрахователни компании, обслужваща над 16 милиона клиенти по целия свят, а служителите й наброяват около 38 500 души. През 2008 Групата отчита приходи от 16,2 милиарда евро (ръст от 9,2% сравнено с 2007г.) и оперативна печалба от 661 милиона евро, което е ръст от 66.1% сравнено с предходната година. Международните подразделения генерират приходи от 3.9 милиарда евро (ръст от 39% сравнено с 2007г.). Групата запазва динамичния си ръст в международните си подразделения, инвестирайки в дистрибуция, предоставяйки познанието си посредством всяка възможна синергия и следвайки активно стратегията си за придобиване.
В края на юни 2009, ДСК Гаранция се нарежда на 9-то място на българския пазар в сектор животозастраховане с пазарен дял от 3.3%, докато при общото застраховане ДСК Гаранция постига пазарен дял от 0,4%, нареждайки се на 17-то място сред компаниите на местния пазар.
"България е пазар със забележителен потенциал за растеж за Groupama и нашата амбиция е да постигнем силено развитие, комбинирано с печеливш ръст. Съчетанието от опита на Groupama и професионализма на нашия български екип, заедно с нашите силни партньорски взаимоотношения с Банка ДСК, ще ни позволи да бъдем динамичен играч на местния пазар," заяви г-н Ерик Наджи, Директор на Groupama за Централна и Източна Европа.
Groupama има дълга история и традиции, датиращи от края на 19 век, когато е създадена от фермерската общност. От тогава компанията се превръща в един от основните застрахователи на френския пазар, като Групата динамично разширява и своята чуждестранна дейност, фокусирайки се върху пазари, с потенциал за развитие, включващи Унгария, Румъния, Словакия, Турция, а от 2008 г. и България.
В България Groupama има 140 служители, базирани в 9 клона и 30 точки на продажба в мрежата на ДСК на територията на цяла България.