Apple Inc. се радва на по-високо търсене на новите модели iPhone от очакваното. Добрите продажби са движени от два фактора, на които потребителите не могат да устоят: намалението в цената и неизбежното остаряване на предходните модели, пише Bloomberg.

След като не успя да постигне целите си за продажби през празничния сезон миналата година, компянита намали цените и предложи по-атрактивни условия за замяна. iPhone 11 излезе на пазара на 20 септември за $699 - с $50 под цената на предходния iPhone XR.

Това съвпада и с неумолимото остаряване на iPhone 6 и iPhone 6S, които счупиха рекорди по продажби, когато излязоха на пазара през 2014 и 2015 г. Така сега стотици милиони потребители обмислят закупуването на по-нов модел заради остаряващите процесори и батерии.

Новите модели започват "много силно", коментира наскоро главният изпълнителен директор на Apple Тим Кук пред германското издание Bild. Източници на изданието от Купертино казват, че продажбите надхвърлят очакванията. По-рано тази година Apple е поискала от доставчиците си да произведат общо 70 до 75 милиона iPhone за 2019 г. Сега те са били помолени да увеличат към горната граница производството.

След излизането на новите модели iPhone акциите на Apple се покачиха до нов връх. В петък те се покачиха с нови 2,7 процента до $236,21, надхвърляйки предходния рекорд, постигнат преди година. Това направи Apple отново най-скъпата американска компания с оценка от над $1,07 трилиона.

Потребителският интерес към iPhone 11 подсказва, че Apple този път успя да се справи с проблем, който тормозеше по-достъпните ѝ модели в последните години: много хора искат най-добрите iPhone, но не могат да си ги позволят. iPhone 11 практически премахна тази разлика. Единствените две големи разлики между този модел и iPhone 11 Pro е третата камера, която позволява двукратно увеличение, както и използваният дисплей. Досегашните ревюта на модела бяха изцяло позитивни.

И макар iPhone 11 и iPhone 11 Pro не представляват значителна промяна спрямо предходните модели, освен при камерата. Но те идват в момент, в който някои от най-популярните iPhone в историята остаряват толкова много, че множество потребители скоро ще трябва да обновят устройството си.

Средният потребител на iPhone сменя телефона си на четири години, изчисляват анализатори. През 2015 г. компанията продаде рекордните 231 милиона iPhone, повишение от 37 процента спрямо предходната година. През есента на 2014 г. излезе iPhone 6, а година по-късно - iPhone 6S. Потребителите, които ползват iPhone 6, останаха без последната версия на мобилната операционна система iOS.

Над 40 процента от потребителите на iPhone използват модел, който е пуснат на пазара през 2016 г. или по-рано, по данни на Mixpanel Inc. Това означава, че около 350 милиона устройства вече са за обновление.

Очаква се Apple да обяви резултатите си за фискалното четвърто тримесечие на 30 октомври. Анализаторите очакват приходи от $62,9 милиарда, почти без промяна спрямо миналата година. Прогнозите са за 40,9 милиона продажби през периода, спад от 13 процента спрямо година по-рано. Това тримесечие включва по-малко от две седмици, в които новите модели бяха на пазара.

Инвеститорите ще внимават в прогнозата на Apple за настоящото тримесечие, което покрива празничния сезон в края на годината. Анализатори очакват приходи от $86,3 милиарда, 2 процента над миналогодишните, и 66,2 милиона продажби на iPhone - също с 2 процента повече спрямо същия период на миналата година.

Следващата година също ще бъде силна за Apple, тъй като компанията ще обнови значително дизайна на моделите - за първи път от 2017 г. И ще пусне достъпен модел, наследник на iPhone SE, който излезе през 2016 г.