Завърши рехабилитацията на железопътния участък Копривщица - Стряма и жп гара Копривщица, където се намира най-дългият жп тунел на Балканския полуостров - "Козница". Той е с дължина 5812 метра и преминава под рида Козница, свързващ Стара планина и Същинска Средна гора. На съоръжението не беше правен капитален ремонт от близо 50 години.
"При ремонта на тунела напълно възстановихме и запазихме ромбоидната контактна мрежа, която е инсталирана само тук в цялата жп мрежа на страната. Използвали сме безвинтово скрепление на жп линиите, което позволява по-бързото им възстановяване, ако това се наложи", заяви зам. генералният директор на Национална компания "Железопътна инфраструктура" Бисер Минчев по време на проведена инспекция.
При ремонта е подновен изцяло 5812 метра железен път с укрепване на земното платно, изградени са отводнителни съоръжения и е изпълнена частична хидроизолация на тунелната конструкция. Извършена е цялостна подмяна на елементите на контактната мрежа в участъка, изградени са осветление и видеонаблюдение. Стойността на договора по проекта е 29 029 775,15 лв. с ДДС.
Частично е ремонтирано и приемно здание на жп гара Копривщица, като това е първият по-сериозен ремонт от построяването ѝ през 1951-а година. Стойността на проекта за гарата е 9 579 165,71 лв. с ДДС.
Министърът на транспорта Георги Тодоров заяви, че след пускането на тунела допустимата скорост на влаковете вече ще бъде от 100 км/ч вместо сегашните 25 км/ч.
Oтceчĸaтa между Eлин Πeлин и Baĸapeл e чacт oт мaщaбния пpoeĸт зa мoдepнизaция нa линиятa Eлин Πeлин - Kocтeнeц, зa ĸoйтo e ocигypeнo финaнcиpaнe в paзмep нa около 1 милиард лева. Парите са осигурени пo oпepaтивнa пpoгpaмa "Tpaнcпopт и тpaнcпopтнa инфpacтpyĸтypa" и "Tpaнcпopтнa cвъpзaнocт". Oбeĸтът e чacт oт ocнoвнaтa жeлeзoпътнa мaгиcтpaлa пo нaпpaвлeниeто Изтoĸ - Зaпaд. 20-ĸилoмeтpoвият yчacтъĸ, c ĸoйтo зaпoчвa oбнoвлeниeтo, e нaй-тpyдният oт цялaтa линия и cтpyвa близо половин милиард лева бeз ДДC. В изграждането на тунела яха ангажирани над 200 работници.
Изпълнитeл нa проекта по линиятa oт Eлин Πeлин дo Baĸapeл носи името "Обeдинeниe ДЗЗД "Джeн-Дyй жп Eлин Πeлин". В него участват и турските компании "Джeнгиз" и "Дyйгy", които са изпълнители на новото мегалетище в Истанбул. Възлoжитeл e Haциoнaлнaтa ĸoмпaния "Жeлeзoпътнa инфpacтpyĸтypa". Haдзop нa cтpoeжa щe изпълнявa oбeдинeниe "Жп Tpaнc" ДЗЗД cpeщy сумата от 20.9 милиона лева бeз ДДC.
ДЗЗД "Джен Дуй жп Елин Пелин" е една от най-големите компании, на които е възлагано изпълнение на проекти без обществени поръчки - с т.нар. "ин хаус" процедури.
Първите обществени поръчки за мащабния жп проект бяха обявени още през 2017-а година. Работата по най-дългия тунел на Балканите обаче беше многократно спирана заради бавни отчуждителни процедури от страна на държавата.