През 2019 година стана ясно, че американският производител на електромобили Tesla готви първия си завод в Европа. Тогава за него компанията избра Германия, която може да се нарече сърцето на автомобилната индустрия на Стария континент.

Проектът за производствения хъб, който се намира в близост до Берлин, мина през много перипетии и работата по него беше спирана на няколко пъти. Сега заводът е почти готов, но все още чака окончателно разрешение от германските регулатори.

От Tesla излязоха с остър коментар по темата, в който посочват, че липсата на ясен срок за получаване на заветното "да" е "особено дразнеща" 16 месеца, след като от компанията са потвърдили старта на работата по проекта.

Заводът е почти готов, а от американският лидер искат да започнат производството си там през юли, пише Bloomberg.

В писмо, изпратено до регионалния съд в Берлин от компанията посочват, че са "научили от първа ръка как пречките в процеса на получаване на разрешение в Германия бавят необходимата за страната индустриална трансформация".

Tesla затваря първия си европейски завод

Tesla затваря първия си европейски завод

В него се сглобяваха Model S и Model X за европейския пазар

"Това обезкуражава компаниите да правят инвестиции в чиста енергия и инфраструктура, и прави практически невъзможно Германия да постигне заложените си климатични цели", посочват още от производителя.

В отговор на обвиненията от местното управление посочват, че нямат законно право "да правят разлика между благоприятни за климата проекти и такива, които може да бъдат замърсяващи". Все пак от местната власт посочват, че е създадена работна група, която да се заеме с придвижване на процеса по одобрение за Tesla.

Заводът на американската компания е от изключителна важност за това тя да запази дела си на европейския пазар на електромобили на фона на експанзията в този сегмент на традиционните лидери Volkswagen, Daimler и BMW.

За Германия проектът също е от значение, като се има предвид, че той трябва да създаде много нови работни места в период на криза и докато търсенето на европейския пазар все още е под натиск.