Бизнес средата в България става все по-добра, особено за семейни фирми и за хора, които са истински отдадени на това, с което се занимават. Това коментира в студиото на Money.bg Славена Родинова, която е изпълнителен директор на Hotfarm. Към момента българската компания за производство на люти продукти присъства основно на нашия пазар, както и на пазарите на Полша и Китай. Тепърва обаче бизнесът ще се разширява.

"Все още развиваме бизнеса си основно в България, Полша и Китай, но тепърва ще се разрастваме още в Европа. А следващите ни нови и далечни пазари, на които ще присъстваме са САЩ, Канада и Япония", споделя ни Славена. 

Затворен цикъл на производство 

Фермата за люти продукти на семейството на Славена Родинова се намира във варненското село Страшимирово. В нея се отглеждат над 80 сорта люти чушки, сред които най-лютите в света. Компанията има изцяло затворен цикъл на производство - от семената до готовия продукт. Произвеждат продукцията си сами, имат собствено предприятие и са типични представители на един изцяло семеен бизнес.

Разбира се, трудности също има. Както при почти всеки бизнес в момента, те са свързани основно с недостига на кадри. Затова от Hotfarm инвестират в квалификацията на работниците, които работят с тях.

"Определено обаче виждам в България потенциал за развитие на нови идеи, въпреки трудностите. Трудности има навсякъде по света, както  и конкуренция. Смятам, че на нас ни помага и това, че сме семеен бизнес. До момента ние нямаме външни инвестиции, нито усвоени проекти, държавни помощи или европейски субсидии. Всичко сме изградили със собствени средства."

"Апис Агро" - българският производител на лавандула, който се цели в световните пазари

Производителят на лавандула от Северозапада, който се цели в световните пазари

От няколко години насам страната ни е първенец в прозводството на лавандулово масло

От Hotfarm са на мнение, че за всеки бизнес е много важно и това да бъде адаптивен. Те продават продуктите си както онлайн, така и в магазинната мрежа, а основният основният профил на техните клиенти вече е разнообразен. Това е така, защото, защото за разлика от началото, когато фермата предлага малък брой много люти чушки, днес имат както много люти продукти, така и съвсем леко пикантни, които са подходящи за всякакъв тип хора с всякакви вкусове. 

От Страшимирово до "30 под 30" на Forbes

В тазгодишното издание на бизнес селекцията на Forbes за Европа, в която влизат 300 от най-изявените млади хора на възраст под 30 години от Стария континент, присъства и Славена Родинова. Младата дама вероятно е направила впечатление със своя бизнес нюх, благодарение на който развива сериозно семейния бизнес в рамките на няколко години.

Тя влиза в семейната ферма за люти чушки, създадена от баща й през 2020-а година. Постепенно поема продажбите, маркетинга, рекламата, връзката с партньорите и визията на техния бранд. Успява да разшири фермата, която от 900 кв. м днес е над 16 дка, като същевременно намира дистрибутори в Полша и Китай, а приходите се увеличават няколко пъти. В портфолиото на компанията днес има над 40 продукта.

"По време на пандемията реших, че този семеен бизнес е едно страхотно предизвикателство. И няколко години по-късно това бизнес отличие ми носи много щастие, но то е и голяма отговорност. Определено ме мотивира още по-смело да преследвам това, което искам и целите, които съм си поставила.

Най-лютата българска чушка 

Славена показа на зрителите на Money.bg нов сорт лута чушка, произведен специално от нейния баща. Тя е първата по рода си в света и се казва "Български дух". Сортът получава световен сертификат, който доказва създаването на този уникален нов сорт. Чушката е между 10 и 15 пъти по-люта чушка от тази, която вирее естествено на българска територия.

"Тази чушка е изцяло култивирана и създадена от нас и по-скоро от моя баща. В рамките на 6 години той успя да създаде и стабилизира този нов сорт. И една малка България и малкото село Страшимирово до Варна, където е нашата ферма, бяха признати от световни институции и лаборатории, които специално са посветени и работят в създаването на нови сортове", споделя с гордост Славена Родинова.

Младата бизнес дама допълва, че в най-скоро време предстои допълнително разширяване на тяхното производството и строителство на ново предприятие. А професионалната амбиция е компанията да стане лидер на европейския и дори на световния пазар за производство на суровина за люти чушки и за люти продукти.

Вижте още във видеото!

Milara International строи нова фабрика за електромобили край Пловдив

Milara строи нова фабрика за електромобили край Пловдив: компанията подписа договор и с общината в Калифорния

Първоначалната инвестиция е в размер на €22 милиона