Българската Milara International, която работи на 3 континента - Европа, Америка и Азия, строи нова втора фабрика за електромобили край Пловдив. Първоначалната инвестиция за нея е в размер на €22 милиона, заяви пред Money.bg създателят и главен изпълнителен директор на Milara International - Красимир Петков.

Неговата компания е профилирана в областта на автоматизацията и роботиката и е изключително успешна на редица пазари.

"В момента продаваме успешно в Италия, Франция, Германия, Скандинавия и Израел. А в САЩ и специално в Калифорния, ние сключихме договор с общината и 10 000 училища ще закупят електромобили от нас", споделя Петков.

Milara International инвестира 20 милиона във фабрика за производство на 1000 е-камиончета годишно

Пловдивска компания инвестира 20 милиона във фабрика за производство на 1000 е-камиончета годишно

Българските електрически камиони ще се произвеждат изцяло с енергия от възобновяеми енергоизточници

Първата фабрика, открита от компанията в България, се намира в Пловдив. Тя хункционира от 2006 година. Красимир, който от началото на 90-те години на 20-и век живее предимно в САЩ, държи да развива бизнес и в нашата страна.

"Първата фабрика в Пловдив я открихме през 2006 година, защото смятаме, че България трябда отново да бъде един от лидерите в областта на роботиката. И аз смятам, че можем да върнем товаа - автоматизация и роботика и от българския пазар да инасяме все повече продукция в Европа. Защото България е едно прекрасно място, от което Европа може да се възползва."

До този момент Milara е инвестирала не по-малко от $10 милиона в Пловдив. Колкото до новата фабрика, за нея от компанията очакват българската държава да им помогне с ифраструктура.

"Тук могат да се правят малки фабрики, профилирани в отделни компоненти, като това може да е много полезно за Европа."

Бизнес и образование срещу глада за кадри

Красимир Петков залага на сътрудничество между бизнеса и образованието и смята, че това е формулата за успех срещу глобалния глад за кадри. От 10 години MIlara International има голяма лаборатория към Техническия университет у нас.

Компанията си взаимодейства и с пловдивско училище, което вече има специалност електромобили.

"Изключително важно е да си произвеждаме сами кадри, за да се справим с липсата на работна ръка", категоричен е мениджърът.

Краткосрочната амбиция на компанията е до средата на годината фабриката в Пловдив да има капацитет за производство на до 10 000 електрически автомобила.

Може да гледате целия разговор на Money.bg с Красимир Петков във видеото!