Дивидентните акции предлагат чудесен начин да добавите пари към портфолиото си и да ви помогнат да увеличите общата си възвръщаемост с времето. Независимо дали използвате тези пари от дивидентите, за да ги добавите към портфолиото си или да ги осребрите, тези видове акции могат да ви помогнат да диверсифицирате видовете бизнеси, в които притежавате акции.
Когато става въпрос за инвестиране в дивидентни акции, трябва да се уверите, че компаниите, които купувате, имат силен основен бизнес и баланс, който ще поддържа и спомага за увеличаването на изплащаните дивиденти. Акция с най-висок дивидент също ще има история на поддържане и повишаване на дивидента си в широк спектър от пазарни среди.
Във връзка с това, ето няколко добри дивидентни акции, които да вземете предвид за вашия портфейл, препоръчани от експертите. Някои от тях са изпаднали в немилост в момента, но според пазарните наблюдатели разполагат с дългосрочен потенциал.
- Johnson & Johnson
Johnson & Johnson (NYSE: JNJ) изплаща и увеличава дивидента всяка година в продължение на 62 години и продължава да прави това. Това поставя фармацевтичния гигант в много избрана група от компании, които са спечелили прозвището "Крале на дивидентите".
J&J може да се похвали с форуърд дивидентна доходност от 3,4%, което е повече от два пъти средната доходност сред акциите на S&P 500. Изгледайки назад през последните десетилетия, дивидентът на Johnson & Johnson се увеличи средно с 6% годишно. Коефициентът му на изплащане е много управляваем - 30%.
Дивидентът на J&J помага да компенсира слабото си представяне на акциите през последните няколко години. Слабото представяне на акциите също донякъде помага да се каже по-високата от средната доходност. Действията са надолу въз основа на няколко фактора, но един от най-големите продължават съдебни спорове и потенциални многомилиардни задължения, свързани с продуктите на разговора. Компанията има приблизително 26 милиарда долара в брой в баланса си, за да помогне за управлението на тези текущи съдебни дела и в крайна сметка да плати споразумения, като същевременно поддържа ангажимента си към акционерите.
Инвестирането в Johnson & Johnson също означава влагане на пари в компания, която работи от 138 години и е една от най-добрите фармацевтични компании в света по приходи. През последните 12 месеца компанията е постигнала над $17 милиарда печалби при приблизително $86 милиарда приходи. Освен това е генерирал приблизително 24 милиарда щатски долара свободен паричен поток, като погледна назад през последните 12 месеца.
Миналата година J&J отделя своя по-бавно развиващ се сегмент от потребителски здравни продукти в компания, наречена Kenvue. Останете две подразделения - фармацевтични продукти и медицински продукти - се развиват по-бързо и трябва да помогнете на J&J да увеличите усилията си за растеж през следващите години. Компанията е възвърнала приблизително 60% от свободния паричен поток на инвеститорите през последните пет години, докато 65% от продажбите идват от продукти, които вие контролирате от лидера или в позицията на световния пазарен дял.
В краткосрочен план това вероятно не е бизнес за инвеститори, ориентиран към растеж. Въпреки това, това дългосрочните инвеститори, които търсят компания, която създава стабилни финансови печалби от широко портфолио от ценни фармацевтични продукти и медицински продукти, може да се открие, че Johnson & Johnson представлява завладяваща инвестиционна възможност. Тъй като цената на акциите му е слаба, легендарната история на дивидентите на Johnson & Johnson прави бизнес привлекателен избор за инвеститори, търсещи доходи. Когато основните проблеми, включително скъпите съдебни спорове, най-накрая ще бъдат решени, цените на акциите вероятно ще се покажат.
- Coca-Cola
Coca-Cola (NYSE: KO) може да се похвали с дивидентна доходност от около 3% и вярно да увеличи дивидента всяка година в продължение на 62 години. Гигантът за напитки не увеличава огромни печалби в цените на акциите в нашите дни, но увеличението на дивидентите и цените на акциите помогнаха за постигането на обща възвръщаемост от 46% през последните пет години и над 108% през последния 10-годишен период.
Основана през 1886 г., компанията сега управлява една от най-големите операции за напитки в света. Coca-Cola контролира приблизително 46% от пазара на безалкохолни напитки в САЩ, един от най-големите пазари.
През последните 12 месеца Coca-Cola реализира печалби от приблизително 11 милиарда долара при приходи от 46 милиарда долара. Поддържа марж на печалба от около 23%, изключителна цифра в индустрията, където маржовете исторически са тънки като бръснач. Компанията има коефициент на изплащане от около 74%, което е относително високо, но всичко пак доста управляемо. Дивидентът нараства средно с 5% годишно през последните десетилетия.
Само през последните 12 месеца компанията е достигнала оперативен паричен поток от около 12 милиарда долара, с привлечен освободен паричен ресурс от приблизително 11 милиарда долара. Валутните ветрове и променливата среда повлияха на растежа на компанията през последните няколко години, но нейният ангажимент на дивидентите и силата на нейното балансиране остава доказателство за устойчивост на макроса на този бизнес.
Дългосрочните купувачи и задръжки инвеститори, които създават стабилен растеж на портфолиото и дивидентите, могат да намерят много неща, които да харесат в Coca-Cola.
А сега ще погледнем и към две компании, отново предложени от експерти, които в момента са изпаднали в немилост сред инвеститорите. Както казва Уорън Бъфет, най-добре е да се купуват акции, когато всички се страхуват от тях. Разбира се, инвеститорите трябва да купуват акции, само и единствено след направен задълбочен анализ, защото в противен случай могат да реализират сериозни загуби.
- Starbucks
Най-популярната верига кафенета в света получава много внимание от страна на инвеститорите тази година след неотдавнашния спад на акциите. С около 39 000 магазина в целия свят, Starbucks (NASDAQ: SBUX) не е имунизиран срещу мекотата на потребителските дискреционни разходи. Ако успеете да преодолеете инфлационната среда през последните няколко години с двуцифрен процент ръст на продажбите, но макропрепятствията могат да постигнат компанията.
Отчетите на Starbucks необичайно падат на приходите през последното тримесечие, главно поради намаление с 11% на продажбите в сравними магазини в Китай. Този дефицит в продажбите накарате акциите да се сринат - сега те са с 41% по-ниски от пика си през 2021 г.
Инвеститорите трябва да очаквате акциите да се възстановят в крайната сметка. Starbucks е доминираща марка с възможност за растеж. Ръководството си е поставило за цел да отвори 55 000 магазина за целия свят до 2030 г., което осигурява дългосрочна видимост в плановете за растеж на продажбите.
Един индикатор, че скорошният спад на продажбите му не е показателен за истинската му сила, може да се намери в неговата програма за лоялност. Броят на членовете за лоялност към пазара в САЩ е нараснал с 6% през последното тримесечие на годината до 32,8 милиона. Докато конкуренцията на китайския пазар може да натежи върху целия му растеж в близко първо бъдеще, Starbucks може да използва нови продуктови предложения и награди, за да запази позицията на класната си марка на растителния пазар на кафе.
Въпреки неотдавнашните проблеми, анализаторите все още очакват Starbucks да отчете годишния ръст на печалбите от приблизително 12% през следващите няколко години. Това би трябвало да позволи на компанията да поддържа впечатляващия си темп на растеж на дивидентите - 20% годишно, през последните 14 години. При цената на последните акции текущото тримесечно изплащане от $0,57 при акцията дава на акциите дивидентна доходност 3,13%, което е повече от доходността на S&P 500 от 1,32%.
*Материалът е с аналитичен характер и не е съвет за покупка или продажба на активи на финансовите пазари.