Световната банка не е поставяла искане за 30%-но съкращаване на фонд "Работна заплата" в структурите на БДЖ и Национална компания „Железопътна инфраструктура". Това заяви председателят на железопътния синдикат към КНСБ Петър Бунев.
По думите му това предложение към световната банка е дошло от ръководствата на самите дружества, опитвайки да получат заема.

Синдикалистите потвърдиха, че утре от 10.00 до 11.00 часа ще има предупредителна стачка, а от 11 март ще се премине ефективна по време на светлата част на денонощието.
Друго нещо, върху което акцентираха от КНСБ и КТ Подкрепа е, че заемът за НКЖИ всъщност не е необходим и че парите могат да се осигурят от държавата, докато този за БДЖ е наистина нужен.

На въпрос дали са запознати с казаното от транспортния министър Александър Цветков, че съкращения в посочените размери няма да има Бунев заяви, че на този етап не са им предлагали нови числа и стачната готовност остава.
Според Цветков съкращенията на персонала ще са не повече от 20%, като те ще се извършват постепенно в период от 4 години.

Той добави, че от 14.00 часа днес ще се проведе среща с ръководството на НКЖИ, а час по-късно започват и преговорите в БДЖ.

Синдикалистите изразиха готовност да преговарят и цяла нощ, ако им бъдат дадени нови предложения. В противен случай ще напуснат преговорите още на 5-тата минута.
Политиката в жп сектора в продължение на 20 години е водена изключително погрешно и затова виждаме плачевното състояние на железниците днес, заяви Екатерина Йорданова - председател на Обединения транспортен синдикат към КНСБ.
Тя бе категорична, че утре ще подкрепи своите колеги от синдикатите и протестиращите и допълни, че всички ще настояват за едно по-добро управление в сектора.

Освен това Йорданова поясни, че тези протести нямат политически характер, а социален.
От стачния комитет предварително се извиниха на пътниците, но подчерта, че клиентите на жп транспорта трябва да разберат, че това е за тяхно добро, тъй като с настоящите си действия жп ръководството застрашава безопасността на движението.
Петър Бунев припомни, че през 2005 г. е БДЖ е изтеглило кредит за закупуването на дизеловите мотриси „Сименс" вместо това да е направила държавата. Именно този заем не може да се покрива в момента. „За него и сега управляващите признават, че не е трябвало да бъде теглен.

Но БДЖ беше притиснато да плаща този кредит до 2009 г. Само че дойде кризата, „Кремиковци" бе затворен, и заемът вече не можеше да се плаща чрез „Товарни превози". Това е една стара сметка - други поръчаха музиката, а сега железничарите трябва да я плащат", посочи още Бунев.