
Това заяви шефът на Агенцията за енергийна ефективност Таско Ерменков, отчитайки дейността на агенцията през 2006 г.
Наред с благоприятната тенденция за значително намаляване на енергийната интензивност в секторите на индустрията, услугите и домакинствата, транспортът продължава да генерира и потребява все повече енергия.
През 2005 г. потреблението на енергия в този сектор надхвърля 8%, като надминава ръста на БВП у нас за този период (5.5%). Особено неблагоприятно е положението на автомобилния транспорт, който бележи ръст на потреблението до 2.34 хил. т. нефтен еквивалент през 2005 г. При това потреблението на този сегмент от транспорта е почти изцяло на нефтопродукти, произвеждани от скъпа вносна суровина, каза още Ерменков.
Така например, при ръст на БВП от 6.1% през първото полугодие на 2006 г. вносът на автомобили у нас се е увеличил с 18.3%, а разходите за внос на суров петрол с 58.8%.
От АЕЕ заявиха, че „Метрополитен" е най-ефективният градски транспорт у нас, който е близо 10 пъти по-енергийноефективен от трамваите. Трамваите и тролейбусите, които следват по-надолу в класацията са пък близо 2 пъти по-ефективни от автобусния транспорт, казаха експертите от Агенцията.
Мишо
на 28.12.2006 в 18:34:47 #1Метрото е най-ефективният градски транспорт в целият свят! Някой обаче би трябвало да се замисли, защо в цял свят от от години функционира, а в България, то тепърва започва да се изгражда? А, и още нещо - качественото метро (разбирай да покрива всички ключови обекти) е единственият начин за решение на проблема с трафика в столицата (е, няма да се реши радикално, или иначе казано - трафика ще си го има, но ще намалее поне наполовина).