Най-големият производител на търговски автомобили в Европа - турската Ford Otosan, организира логистиката в румънския си завод чрез нова инвестиция в железопътен транспорт, свързващ Истанбул и Крайова. Линията ще бъде изградена с помощта на Mars Logistics, предава ReilFreight.
Първоначално производствените части ще се придвижват от Истанбул до Крайова предимно по жп линия, но и с камиони.
![Снимка 629764](https://webnews.bg/uploads/images/64/9764/629764/640x.jpg?_=1691992356)
Източник: Ford Otosan
По същия начин Ford Otosan ще изпраща готовите автомобили обратно в Турция. Маршрутът позволява приблизително 12 000 автомобила да бъдат изпращани до Истанбул за една година.
"С новия логистичен модел, който установихме между Румъния и Турция, ние транспортираме необходимите производствени части до нашия завод в Крайова, който произвежда моделите Ford Puma и Ford Courier, някои от които сега транспортираме до Турция чрез този новоприложен логистичен модел", обяснява Гювен Йозюрт, главен мениджър във Ford Otosan.
Конкурентоспособност
От автомобилната компания смятат, че е дошло времето да се възползват от ценовите предимства на железопътния транспорт, които са доста в сравнение с автомобилния и морския. Така дружеството повишана своята конкурентоспособност, като същевременно дава силен принос за целите си за устойчивост с екологичен логистичен подход.
![Снимка 629765](https://webnews.bg/uploads/images/65/9765/629765/640x.jpg?_=1691992358)
Източник: Ford Otosan
"Доставяме части от близо 10 турски доставчици в Румъния и си сътрудничим с повече от 60 доставчици в Турция за превозните средства, произведени в това съоръжение. Ще има четири седмични двупосочни пътувания от Истанбул Halkalı до Крайова, намалявайки емисиите с 63 процента в сравнение с автомобилния транспорт", коментират от Mars Logistics.
Над €400 милиона са инвестирани в ново производство в Румния
През 2024 година Ford Otosan Romania сключи седемгодишно кредитно споразумение на стойност €435 милиона със синдикат от банки. Инвестицията е за ново производство в северната ни съседка. Заемът финансира следващото поколение на Ford Transit Courier и Tourneo Courier, както и пускането на новия Ford Puma, включително напълно електрически варианти на тези модели, в завода на компанията в румънския град Крайова.
Société Générale и нейното румънско дъщерно дружество BRD действат като водещи организатори в сделката, в която участва и група от международни и румънски банки, според прессъобщение на BRD.
Ford Otosan официално започна производството на новите модели Courier в Крайова през октомври 2023 година. Според Ziarul Financiar, за да произведе новата Puma заедно с моделите Transit и Tourneo Courier, компанията е започнала инвестиции в размер на €490 милиона и е наела 1300 нови служители. Така работниците в румънския завод вече са над 6300.