Пътят, който свързва кв. Суходол с Перник през Малко Бучино и който вече се явява дублиращо трасе на АМ Люлин е преминал от общинско на държавно разпореждане, като от есента започва неговата реконструкция.

Това решение е взел днес Министерският съвет, съобщи председателят на Агенция Пътна Инфраструктура Сергей Михалев. Той посочи, че тази стъпка е предшествано от решенията на общинските съвети в Перник и София, които са взели становище да преотстъпят трасето.

По думите на члена на управителния съвет на АПИ Лазар Лазаров в момента това е най-разбитият път в страната и вече тече проектирането на участъка за пускането му на тръжната процедура. Неговата дължина е 17 км, като на места е необходимо почти цялостно преизграждане. В момента строителят на АМ Люлин - Мапа „кърпи" трасето, съгласно поетите ангажименти, но това е временна мярка, посочи още Лазаров. Той обаче отказа да посочи колко ще струва изграждането на трасето, докато не завършат проектните работи. Отсечката ще бъде включена за финансиране по ОП Регионално развитие.

По отношение на АМ Люлин тя в момента е с издаден Акт 15, като разрешението за ползване (Акт 16) се очаква да излезе до края на тази работна седмица. За 15 май е планирано пускането на трасето, като веднага след то ще бъде готово за експлоатация.

По-късно днес стана ясно че кметът на Перник Росица Янакиева може да възпрепятства издаването на Акт 16 защотото турската фирма изпълнител Мапа Дженгиз не е се е разплатила с общината за направените поражения, както и за ползването на депа за материали.

Изграждането на трасето в крайна сметка се оказа, че ще струва 185 млн. евро с ДДС, като това е с близо 40 млн. евро повече от подписания договор в началото на строителството.

На пресконференцията стана ясно че средно между 15 и 16 хил. автомобила преминават прохода Владая(между София и Перник ежедневно, като сега този трафик ще бъде пренасочван основно към АМ Люлин.