С очакваната от десетилетия магистрала "Черно море", която трябва някой ден да свързва Бургас и Варна може и да не се случва нищо, но пък в скоро време двата морски града може да бъдат свързани с бърза връзка по вода. От варненската компания "Галера 07" обявиха пред Money.bg, че подготвят пътнически кораб с електрически двигател, ползващ е водород, може да плава между Варна и Бургас, както и между Несебър и Созопол.
"Плавателният съд ще освободи автомобилните трасета и тяхната натовареност през летния сезон. Освен това корабът е на подводни криле, благодарение на които се преодоляват големите вълни и неприятното клатене по време на по-лошо време", коментира Андрей Станев, собственик на фирма "Галера 007".
При въпросната технология корабът е винаги водоравно разположен и премахва неприятното клатене, което довежда много хора до т. нар. "морска болест".
Корабът "Бургус" на компанията, който вече плава в черноморски води
"Галера 07" е основана през 2007 година. Активната й дейност по корабостроене и ремонт на различни плавателни средства започва през 2012 година. Тя е сред водещите фирми за малотонажно корабостроене в България и Черноморския регион.

Източник: iStock
Остров Света Анастасия
Дело на компанията е корабът "Бургус", който плава до остров Света Анастасия. Той също е на принципа на подводните криле, защото само такъв вид плавателни съдове могат да се справят със специфичните условия на Черно море, обясняват производителите на голямата лодка.
Освен дестинацията Варна - Бургас, бизнес планът на "Галера 07" включва и турския мегаполис Истанбул.
"Свързаността между отделните морски пристанища в българската акватория е 60 морски мили. Истанбул е транспортен и туристически хъб и трябва да се присъединим и към него", казва Андрей Станев.
Кораб на компанията свързва България и Румъния
Първият изцяло електрически катамаран на компанията, за който Money.bg писа преди време, обслужва линията Силистра - Кълъраш. След присъединяването на България в Шенген той пътува до румънския град по река Дунав.
Катамаранът е туристически кораб, който е с капацитет 28 пътници и двама души екипаж. Маршрутът, по който се движи луксозната лодка, е директно от Силистра до Кълъраш. Българският катамаран е с дължина 14 метра и широчина 6 метра. Оборудван е с два електрически двигателя и развива скорост до 13 км/ч.
Плавателният може да се движи между 5 и 7 часа само на ток, след което трябва да се зареди за около два часа. На същия принцип може да пътуват корабите между Варна и Бургас, както и по трасето Несебър-Созопол.
От варненската фирма споделят, че сериозен интерес към този вид кораби вече са проявили инвеститори от Лондон. Сега остава само нещата да се получат.
daniel-dimitrov-zqSFKLi9
на 05.03.2025 в 12:13:58 #1В 21 век е важна скоростта, и броят на превозваните пътници. Радвам се че е българско производство. НО! Тази малка гемия с максимална скорост 13км/ч. Не е конкурентно способна. Давам за пример новият кораб на хоризонтално криле. Комета 120М. Превоз на 120, или повече пътника, със скорост 70км/ч. Която не е максимална. Престанете да ни набивате, тази зелена енергия, и уж опазване на природата. Като предлог, за продаване, на пре скъпи стоки и техника. В реални конкурентни условия, ще спечели съдът. С по-ниски експлоатационни характеристики. И по-висока ефективност. По същата логика Ел. автомобилите, не постигнаха очакваните резултати.