VIVACOM подкрепя усилията за хармонизация на телекомуникационния пазар в България с правилата в ЕС
Компанията спазва условията за фиксирана и мобилна преносимост
VIVACOM подкрепя усилията на държавните институции за въвеждане на нови правила в телекомуникационния сектор, които да отговарят на европейските практики. Според оператора има необходимост от още инициативи по отношение на регулирането на комуникациите. Например в областта на мобилната преносимост и цените на терминиране напредъкът е недостатъчен.
От въвеждането на мобилната преносимост през април 2008 г. досега много малък процент от абонатите са се възползвали от тази услуга поради тромавите процедури. В допълнение въвеждането на 20-секундно гласово съобщение за разговор към пренесен номер направи осъществяването на връзка на практика невъзможно.
VIVACOM приветства инициативата на Комисията за регулиране на съобщенията (КРС) за опростяване на процедурата по пренасяне на номерата и за премахването на гласовите съобщения при позвъняване на пренесен номер. Телекомът също така е "за" въвеждането на практиката на обслужване на "едно гише" при смяна на оператора със запазване на номера.
Към момента VIVACOM е единственият оператор, който спазва изискването продължителността на това съобщение да е до три секунди. И до днес най-големият български мобилен оператор Мобилтел отказва да се съобрази с решението на регулатора за определяне на начина на информиране за повикване към пренесен номер и не премахва гласовото съобщение.
Във връзка с преносимостта на фиксираните номера, VIVACOM заявява, че спазва стриктно процедурата за преносимост на номера. Центровете за обслужване на клиенти, в които се получава удостоверение за "напускане" на мрежата на VIVACOM, са едни и същи с тези, в които може да се заяви пренасяне на номера в мрежата на VIVACOM. Посочените центрове за обслужване на клиенти със съответните им адреси и работно време са публикувани по градове на уебстраницата телекома www.vivacom.bg. За сравнение, най-големите алтернативни предприятия имат магазини в едва около 20 населени места.
За първото тримесечие от стартиране на преносимостта на фиксирани номера са пренесени 0,11% от всички действащи в България фиксирани номера. За сравнение, този процент за същия период след въвеждане на мобилната преносимост е 0,05%. Тази процентна разлика от над два пъти повече пренесени фиксирани от мобилни номера се дължи на нежеланието на най-големия мобилен оператор да приеме добрата европейска практика при преносимост.
Трябва да се отбележи, че цените на терминиране в България остават сред най-високите в Европа. VIVACOM информира българската общественост още в края на миналата година, че за премахване на драстичните разлики между България и страните от Европейския съюз е необходимо незабавно намаляване на цените за терминиране с поне 40%, които за периода от 2001 – 2007 г. са редуцирани с близо 80% в Европа, а в България са актуализирани с 0%.
Очакванията на VIVACOM, които са съпосочни с препоръките на Европейската комисия още от януари 2009 г. и са в интерес на българските потребители, бяха следните:
1. Незабавно изравняване на цените Ф2М и М2М, което ще доведе до премахване на дискриминационното третиране на абонатите на фиксирани мрежи и на мобилни мрежи.
2. Незабавно изравняване на цените за терминиране в мобилни мрежи със средноевропейските нива.
Философията на VIVACOM е, че клиентът следва да се чувства свободен при разговорите си и да плаща една и съща цена независимо дали се обажда от фиксиран или мобилен телефон. Компанията ще се бори за въвеждането и прилагането на най-добрите европейски практики в това отношение, за да може да предложи на клиентите си комплексна услуга с най-високо качество на достъпна цена.
За VIVACOM
VIVACOM e търговската марка на БТК АД, водещият телекомуникационен оператор в България. Компанията предлага пълно телекомуникационно обслужване – фиксирана и мобилна телефония, високоскоростен интернет и пренос на данни. Конвергентните услуги, които VIVACOM предоставя на своите крайни потребители и корпоративни клиенти, са достъпни в повече от 1000 магазина на телекома и неговите дилъри в цялата страна. Повече информация за VIVACOM, нейните продукти и услуги можете да намерите на 0800 100 и www.vivacom.bg.
/Фирмена информация/
Архив
/
VIVACOM подкрепя усилията за хармонизация на телекомуникационния пазар в България с правилата в ЕС