През последните години корейските компании, произвеждащи батерии за електромобили, се конкурират яростно за поръчки от големите автомобилни компании, повечето от които се опитват да навлязат в този сегмент, доминиран до момента от Tesla. Но остротата на конфликтите между тях от 2018 г. досега може да постигнат обратен ефект, като внесат волатилност на американския пазар, посочва Zero Hedge.

Изданието припомня, че миналата година SK Innovation (SKI) успя да постигне споразумение с гиганта Volkswagen за доставка на батерии за милиарди долари, в резултат на което откри собствен завод на стойност 1,7 млрд. долара в Комерс, Джорджия, намиращ се недалеч от фабриката на немския концерн в Чатануга. За сключването на тази сделка SKI се конкурираше с друга корейска компания - LG Chem.

BMW поръча батерии за електромобили на стойност над €10 милиарда

BMW поръча батерии за електромобили на стойност над €10 милиарда

Компанията ще осигури необходимия кобалт и литий

Но от подразделението на LG, което е най-големият производител на химически продукти в Южна Корея, загубиха не само контракта, но и почти от 80 от инженерите си, които започнаха работа в конкурента им. Затова от компанията заведоха дело срещу SKI през пролетта на тази година, обвинявайки ги в злоупотреба с търговски тайни. През последната половин година обаче от самата SKI също заведоха дела срещу LG Chem в САЩ.

Едно от най-сериозните обвинения, пред които се изправя SKI, е, че новоназначените бивши служители на LG Chem са изнасяли търговски тайни от компанията. От SKI отрекоха да са изисквали секретна информация от тях, тъй като инженерите са подписали декларация за конфиденциалност, а говорител на фирмата посочи, че тя спазва законите за интелектуална собственост.

Въпреки това Комисията за международна търговия на САЩ в началото на юни отсъдиха в полза на LG Chem, което за момента спира производството на батерии в новия завод на SKI, а отсъждането на регулаторния орган може да се окаже да се превърне в заплаха за целия пазарен сегмент.

Шефът на Volkswagen: Tesla вече не е нишов автомобилен производител

Шефът на Volkswagen: Tesla вече не е нишов автомобилен производител

Тя е конкурент, на който гледаме много сериозно, казва Херберт Диес

Целта на всяка от компаниите е да блокира вноса на батерии в САЩ от страна на конкурента си. Засега и двете изглеждат относително успешни в това начинание, но то оставя самите автомобилни производители губещи. "Споровете между двете компании заплашват да подринат пускането на новите модели на някои от най-големите автомобилни компании в света", посочва europe.autonews.com.

Потърпевши от конкуренцията, прераснала в конфликт, са не само Volkswagen, които разчитат от доставки от корейските компании за новите си електрически SUV-та, базирани на платформата модулна матрица за електрическо задвижване (MEB). Ако доставките на корейски батерии за местния пазар не бъдат възстановени скоро ще пострада и производството на електрическите пикапи на Ford, Bolt на General Motors, I-Pace на Jaguar, e-tron на Audi и Niro на Kia.

Fiat Chrysler и Peugeot подписват скоро

Сделката за четвъртия най-голям автомобилен производител ще бъде подписана скоро

Компаниите вече уведомяват служителите си за хода

Същевременно всяка от автомобилните компании се опитва да сключи изгодни договори за големи доставки на батерии в бъдеще, тъй като се очаква с ръста на търсенето техните цени да се изстрелят през следващите години. "Запознати сме с проблема", коментира говорителката на Ford Дженифър Флейк. "Като нормално действие, ние имаме планове за продължаване на операциите, с които защитаваме интересите си."

Въпреки тези планове обаче, всички производители в САЩ може да се окажат засегнати, ако някоя от компаниите изгуби окончателно съдебната битка. "Който бъде осъден ще понесе фатален удар, освен ако двете компании не постигнат споразумение", каза професорът от Улсанския национален институт за науки и технологии Чо Дже-фил. "Това ще е и сериозно затруднение за автомобилните производители."

General Motors обвинява Fiat Chrysler в корупция за милиарди

General Motors обвинява Fiat Chrysler в корупция за милиарди

Делото се очертава да бъде най-драматичното в сектора в последните десетилетия

Поради тази причина някои от автомобилните компании вече са в разговори с двата враждуващи производителя на батерии за подпомагането на споразумение между тях. Сред тях е Ford, но сигурно и Volkswagen ще се включи, защото компанията няма алтернатива за доставка на батерии за електрическите си SUV-та, които планира да произведе в следващите пет години.