General Motors изненада Fiat Chrysler с дело за рекет, в което е замесен и бившият главен изпълнителен директор Серхио Маркионе. Според GM той е участвал в дългогодишна корупционна схема, по която вече са били разобличени ръководители и работници в автомобилната индустрия, като някои са получили и присъди, пише Bloomberg.

Искът, подаден във федералния съд, твърди, че от Fiat Chrysler са причинили щети за милиарди долари. Компанията давала подкупи в Американския съюз на работещите в сферата на автомобилизма (United Auto Workers - UAW) за издаването на конкурентни предимства, които съюзът отказвал на GM. Незаконните плащания облагодетелствали Fiat Chrysler през 2009 година, когато двете компании били в затруднено положение, както и през 2015 година Маркионе заговорничил с UAW при опит за постигането на сделка за сливане на компанията.

Fiat Chrysler отрича обвиненията. Според компанията GM се опитва да подкопае протичащите в момента активни преговори по приключването на две сделки, които италиано-американската компания иска да сключи: сливане с френската PSA Group и сключването на нов договор с UAW. Независимо дали от компанията са прави за намеренията на GM, или не, отговорът на Fiat Chrysler е мълчаливо признание, че съдебният процес може да представлява заплаха за преговорите и по двете сделки, предават авторите на агенцията.

Fiat и Peugeot одобриха сливането си, което ще създаде компания за $50 милиарда

Fiat и Peugeot одобриха сливането си, което ще създаде компания за $50 милиарда

Бордовете на двете компании са дали своето "да" за първоначалния план за обединение

Акциите на Fiat Chrysler паднаха с 3,7%, което е най-големият отчитан спад от три месеца. Въпреки че GM не предявява иск срещу UAW, фирмата все повече рискува отношенията си със съюза, като разпространява повече твърдения за неправомерни действия, освен горното, което федералните прокурори вече оповестяват публично. Акциите на GM също спаднаха - с 3%.

Делото е знаково както по отношение на постигането на предимство, така и от иронична гледна точка. Големите автомобилни производители са свикнали да се занимават с големи съдебни спорове, които се водят от регулаторите и потребителите, но рядко се нападат една друга - особено по този начин. И ако обвиненията, които двете страни прехвърлят една срещу друга, се окажат верни - това може да се окаже един от най-драматичните случаи от десетилетия.

От Fiat Chrysler казват, че са учудени от процеса. "Ние възнамеряваме енергично да се защитаваме в този безсмислен процес и да преследваме всички правни средства за защита в отговор на него", пише компанията в изявление.

Забавяне на сделката?

Анализаторите вече поставят под въпрос условията на планираната сделка на Fiat Chrysler със собственика на Peugeot PSA. По-рано тази седмица Гейтън Тулемонд от Deutsche Bank информира, че акционерите на френския автомобилен производител "поемат всички рискове" при евентуална сделка. Citigroup пък заявиха, че предложението е силно наклонено в полза на Fiat Chrysler.

Това сливане не е толкова лесно, колкото много хора си мислят, тълкува професорът в Университета в Мичиган Ерик Гордън. По думите му PSA ще трябва да проведе доста задълбочено разследване, преди да продължи напред. А това със сигурност ще забави сделката и ще рефлектира върху Fiat Chrysler.

Peugeot и Fiat обещаха да не съкращават марки, ако се обединят

Peugeot и Fiat обещаха да не съкращават марки, ако се обединят

Нито пък работни места