Продажбите на автомобили в Китай се понижиха през май за 11-и пореден месец. Те намаляват с цели 16,4% спрямо година по-рано до 1,91 млн. единици, като продължителният спад в автомобилния сектор на страната не показа признаци за отслабване.

За първите пет месеца на 2019-а година продажбите на автомобили са спаднали с 13% в сравнение с предходната година, съобщиха в сряда от Китайска асоциация на производителите на автомобили (CAAM), информира БНР. През същия период продажбите на пътнически автомобили са намалели с 15,2%, докато продажбите на търговски превозни средства - с едва 1,3 на сто.

В същото време обаче продажбите на електрически превозни средства продължиха да нарастат силно, достигайки 464 хиляди през периода януари - май, което е с цели 41,5% повече от предходната година. С продадените само през май 104 хиляди, продажбите на електрически автомобили вече представляват 5,4% от общите автомобилни продажби в страната.

Насищането на пазара в най-богатите китайски градове и кредитната криза в по-малките градове, съчетано с отслабващото доверие във втората по сила световна икономика, доведоха до трайно намаляване на автомобилните продажби от средата на 2018-а година насам. Въпреки че някои анализатори очакват отскок по-късно тази година, тежките нови емисионни разпоредби, които влизат в сила в по-голямата част от Китай на 1-в юли, вероятно ще поставят под въпрос усилията на автомобилната индустрия да се справи с проблема, отбелязват от CAAM, цитирани от "Уолстрийт джърнъл".

Предстоящото влизане в сила на новите регулации накараха търговците да се опитат да се отърват от хиляди по-стари превозни средства, предлагайки големи ценови отстъпки, тъй като продажбите на тези автомобили стават незаконни след края на този месец. Макар че това може да доведе до временно увеличаване на продажбите, разпродажбите на ниски цени вероятно ще влошат финансовите загуби за производителите на автомобили, които и без това изпитва сериозни трудности, смятат анализатори.