Carrefour планира да съкрати 1 229 работни места във Франция, предава Reuters, а целта е намаление на разходите и увеличение на печалбата.
Съкращенията са част от 5-годишен план, приет и стартиран преди година. Освен намаление на разходите, в него се цели увеличение на продажбите, както и ръст на инвестициите в електронната търговия и търсене на партньорство с китайския технологичен гигант Tencent.
Разговорите за съкращенията на над 1 200 работни места в момента се водят между компанията и синдикати.
Carrefour, най-голямата верига за търговия на дребно в Европа, има желание да увеличи и броя на по-малките си магазини във Франция, за сметка на огромните хипермаркети. Освен това, в големите обекти ще бъдат премахнати част от допълнителните услуги, включително продажбата на бижута. Компанията, която управлява и верига бензиностанции, планира да ги автоматизира, за да съкрати разходи.
Намалението на работните позиции няма да подмине и мениджъри, пише още агенцията.
Миналият месец веригата, която дава работа на 60 000 души в страната, повиши целта си за спестявания до €2,8 милиарда до 2020 от €2 милиарда по-рано. През 2018 г., първата година на плана, тя спести €1,05 милиарда.