Новият собственик на The Mall вече е изкупил и площта, на която бе хипермаркет Carrefour, става ясно от финансовия отчет на компанията. Придобиването е извършено през юни 2018 година.
Hystead закупи The Mall през октомври 2017 година срещу €155 милиона.
На мястото на Carrefour сега ще има нов супермаркет с площ от 2 450 кв. м., както и още магазини с площ 9 550 кв. м. Така общата площ магазини в мола ще достигне почти 60 000 кв. м. Към края на юни т.г. незаетата площ е била едва 0,4 процента.
Новият магазин ще е от веригата Billa, а компанията вече търси служители за него.
Очаква се ремонтът там да започне през октомври 2018 г. и да отнеме приблизително шест месеца. Стойността на обновяването ще бъде около 23 милиона евро. Цената на придобиването остава неясна.
Hystead е 60% собственост на южноафриканската Hyprop. Останалите 40 процента са на PDI Investment.
За финансовата година до края на юни 2018 година Hyprop има приходи от почти 177 милиона евро. Печалбата преди данъци достига 145,37 милиона евро, записвайки лек спад спрямо предходната година.
Като най-голям обект на Carrefour у нас, магазинът на веригата в The Mall беше пуснат за продажба от частен съдебен изпълнител през март 2016 година. Тогава за него беше обявена цена от над 32,3 милиона лева, а кандидатите можеха да подават оферти до началото на май месец същата година.
Обектът беше обявен за продажба заради натрупани големи задължения на веригата. В най-силния си период тя имаше 20 магазина в страната. Обектът в The Mall просъществува за кратко, като отвори врати през 2010 година.
У нас Carrefour оперираше под шапката на "КМБ България", която беше 100% собственост на гръцкото дружество Marinopoulos. През лятото на 2016 година обаче последната обяви фалит и в началото на 2017 година започна процедура по несъстоятелност и на българското дружество. Тя беше стартирана по искане на доставчици на Carrefour, както и на кредитора "Алфа банк".
Към момента в очакване на новия супермаркет, който трябва да отвори врати през следващата година в The Mall на мястото на Carrefour, можем да кажем, че това не е първата подобна промяна на пазара на търговски площи у нас.
През последните години веригата Billa успя да влезе в няколко търговски центъра в столицата на мястото на други супермаркети. Това се случи с магазините на "Пикадили" в "Сердика център" и Mall of Sofia, например.
Преди това пък компанията придоби нови 8 обекта на изтеглилата се от българския пазар конкурентна Penny.