Най-големият производител на бижута в света Compagnie Financiere Richemont SA увеличи приходите си с 8% през третото тримесечие на финансовата година (приключило на 31 декември), но темпът на растеж се забавя, на фона на силната конкуренция и намаленото търсене в Китай поради локдауните.
Приходите на компанията през отчетния период възлизат на 5,4 млрд. евро, при 4,98 млрд. евро през същия период на миналата година, съобщи Интерфакс по данни от компанията.
Анализаторите, анкетирани предварително от FactSet, прогнозираха средно 5,66 милиарда евро приходи за тримесечието, отчетните данни са под очакванията.
За сравнение, ръстът на приходите на Compagnie Financiere Richemont за първото финансово полугодие е 24% на годишна база.
В Европа продажбите през третото финансово тримесечие на годишна база са се увеличили със 17% до близо 1,28 милиарда евро, в Северна и Южна Америка - с 16% до 1,32 милиарда евро, в региона на Близкия изток и Африка - с 20% до 428 млн. евро, в Япония - с 30% до 477 млн. евро.
В Азиатско-Тихоокеанския регион обаче, показателят намалява със 7% на годишна база до 1,9 млрд. евро.
Приходите само на Jewellery Maisons, основният бизнес сегмент, са нараснали с 8% до 3,72 милиарда евро, докато тези на сегмента Specialist Watchmakers са намалели през тримесечието на годишна база с 5% до 952 милиона евро.
Продажбите на дребно на компанията през октомври-декември миналата година са се увеличили с 6% спрямо същия период на предходната година - до почти 3,72 млрд. евро, а онлайн продажбите - с 6%, до 391 млн. евро.
Международната корпорация Richemont е собственик на около 20 известни марки, както и на онлайн търговеца на дребно Yoox-Net-A-Porter.
Компаниите Richemont се управляват отделно и са относително независими. Корпорацията обединява марки като Cartier и Van Cleef & Arpels, Jaeger-LeCoultre, Piaget, IWC Schaffhausen, Baume & Mercier, Vacheron Constantin, Montblanc, Alfred Dunhill и Chloe.