Google не се отказва от плана си да премахне широко използвана технология за следене на потребителите от своя браузър Chrome. Компанията обаче не прави този ход от загриженост за поверителността на личната им информация, а за да увеличи приходите си, казват конкуренти.

В понеделник Google съобщи, че преминаването към алтернативна технология, която ще защитава по-добре поверителността на потребителите, върви по план.

Бисквитките, които се използват в момента от множество рекламодатели и други компании, за да следят навиците на потребителите в интернет, ще бъдат заменени от новата технология. Или поне част от тях — Google смята да подмени само бисквитките от трети страни — тоест тези, които нямат общо с интернет страницата, която потребителите посещават.

Google цитира положителни резултати от първоначалните тестове на новата технология, която анализира поведението на потребителите, но не изпраща потенциално чувствителна информация към централните сървъри. Говорител на компанията заяви, че резултатът дава надежди, че Google ще спре да поддържат този тип бисквитки в Chrome от следващата година.

Бисквитките от трети страни събират данни, които са ценни за рекламодателите, но начинът, по който следят навиците на потребителите и страниците, които те посещават, отдавна повдига притенения за поверителността на личните им данни.

Chrome е най-използваният браузър в света с пазарен дял от над 60%.

Дебатът около този тип бисквитки подчертава основната дилема в регулацията на интернет гигантите. Приходите от реклама са жизненоважни за запазване на настоящия модел на работа на интернет екосистемата.

Съобщението на Google идва в момент, в който компанията е обект на разследване и в САЩ, и на Острова относно планът ѝ да замени технологията.

В Лондон се притесняват, че планът ще накара рекламодателите да пренасочат все повече от разходите си към Google за сметка на конкурентите на компанията. В САЩ пък Тексас и 9 други щата също изразиха притеснение, че планът ще увеличи предимството на Google, като ѝ даде възможност да събира повече данни отколкото конкурентите ѝ могат.

Google плаши Австралия със спиране на търсачката

Google плаши Австралия със спиране на търсачката

Не се поддаваме на заплахи, отговори премиерът