Една от най-големите търговски вериги в Европа - германската Kaufland, и един от най-големите производители на потребителски стоки в света - Unilever, влязоха в търговски спор за цените на продаваните стоки. Това доведе до скъсване на взаимоотношенията им, което ще засегне и българския пазар.

В началото на септември веригата реши да свали от продажба 480 продукта на Unilever в Германия. Посочената причина: рязко и драстично едностранно повишаване на цените на артикулите.

Иван Чернев застава начело на "Кауфланд България"

Това е новият шеф на "Кауфланд България"

На мястото на Димитър Спасов идва досегашният ръководител на веригата в Словакия

"Новото предложение съдържа условия, които не ни позволяват да предлагаме на нашите клиенти наред с големия избор и високото качество и най-добрата цена. Това са основни обещания, които даваме на нашите клиенти", се казва в прессъобщение на Kaufland. От доставчика отказаха коментар с мотива, че водят преговорите със своите партньори насаме. 

Днес вече става ясно, че веригата ще ограничи продажбите не само в Германия, но и на други пазари, сред които и българския.

Шефът на "Кауфланд България" Димитър Спасов напуска компанията след 12 години управление

Шефът на "Кауфланд България" напуска компанията след 12 години управление

Кой застава на неговото място?

Като първа стъпка търговската верига спира поръчките на продукти на Unilever в Чехия, Словакия, Хърватия, Полша, Румъния и България, става ясно от отговор на компанията на запитване на Money.bg.

Портфолиото на Unilever у нас е значително по-голямо, като включва познати марки в различни типове продукти. Сред хранителните са марки като чайовете Lipton, олиото "Калиакра", бульоните Knorr. Сред брандовете за почистване на дома са Domestos, а сред тези за лична хигиена най-популярният у нас е Dove.

Засега на българския пазар ще бъде прекратено повторното зареждане на 16 артикула от марката омекотители Cocolino, става ясно още от отговора на Kaufland. От веригата посочват, че ще осигурят алтернатива на спрените от продажба продукти чрез други силни марки, както и чрез собствени такива.