На първо място в света по износ и съответно доставки на автомобили в други държави през 2022 година е Япония, съобщи Bloomberg. Второ място по този показател заема Германия, а Китай излезе на трето място. Четвъртото място в «класацията» за най-голям брой изнесени в чужбина автомобили зае Южна Корея, а петото - САЩ.
Отбелязва се, че Китай е доставил в чужбина само с 60 хиляди броя автомобили по-малко, отколкото Германия, чийто износ спадна през последните години. Доставките на автомобили от Китай през 2022 г. надхвърлиха 2,5 милиона броя, като така страната се нарежда след първите три най-големи доставчици на автомобили в света, посочва Bloomberg.
По-конкретно, "доставките на китайски автомобили в чужбина са се утроили спрямо 2020 г., т.е. само за две години, и са достигнали повече от 2,5 милиона броя за миналата година", пише агенцията, позовавайки се на данни от Китайската асоциация на пътническите автомобили.
Към момента китайските марки заемат водещи позиции в Близкия изток и Латинска Америка. В Европа се продават основно електромобили Tesla, сглобени в Китай, както и европейски марки, собственост на китайски компании, като Volvo. Продажбите на китайски марки автомобили като BYD и Nio, също нарастват.
По думите на заместник-главния инженер на Китайската автомобилна асоциация Сю Хайдонг, страната ще се стреми да достигне 8 милиона продажби на автомобили в чужбина до 2030 г., което е двойно повече от настоящите доставки в чужбина на Япония, която сега е първо по този показател.
Посочената тенденция, отбелязва агенцията, показва, че Китай се е отдалечил от статута на "световна фабрика" за евтина електроника и домакински уреди.
SuperMario
на 06.07.2023 в 08:28:02 #1"дocтaвĸитe нa ĸитaйcĸи aвтoмoбили в чyжбинa ca ce yтpoили cпpямo 2020 г., т.e. caмo зa двe гoдини, и ca дocтигнaли пoвeчe oт 2,5 милиoнa бpoя зa минaлaтa гoдинa" B Eвpoпa ce пpoдaвaт ocнoвнo eлeĸтpoмoбили Теѕlа, cглoбeни в Kитaй, ĸaĸтo и eвpoпeйcĸи мapĸи ĸaтo Vоlvо (също сглобявани в Китай б.р) ------- Пълни и изопачени глупости! Какви "китайски" автомобили могат да бъдат Tesla, WV, Reno, Volvo, които извеждат китайския износ на автомобили на трето място?! Горе описаните цивилизовани марки (Европа - САЩ) само се СГЛОБЯВАТ в Китай по евро-американски технологии, машини, части (чипове и компютри) и ПАТЕНТИ (най важният компонент), като тези компании използват само евтината китайска работна ръка, а това значи ниската себестойност на производство. Което е ниски почасови ставки, липса на социални бонуси, (платени отпуски, медицинско обслужване и мн. други, които натоварват неимоверно американските и европейски производители! Китай е само една голяма световна фабрика, която само сглобява по европейски и американски технологии - те нямат патентните права на собствениците на Tesla, или WV, или Reno! Без разрешението и съгласието на патенто-държателите на технологиите за създаване на един автомобил, компютър, или телефон - китайците не могат да ги продават на трети страни, без разрешението на запада, който си е вкарал бизнесите в Китай! Това че на Tesla, или Reno, или WV пише made in China, това китайците си го извоюваха в разрешителното за производство на бизнеса в Китай още преди 20 години... Но технологиите, машините, частите и патентите са си американски, европейски - Китай само произвеждат по западни технологии, а продажбите са с разрешение , като процент от всяка индивидуална продажба отива при истинските собственици на Volovo, или Tesla, WV, Reno и т.н... В момента в който тези фабрики си извадят бизнеса от Китай, то китайците ще си останат само с китайските марки, а класацията за авто-производители - от 3-то място ще отидат автоматически на 33-то, защото света 99% купува Tesla, WV, Reno, Samsung, HP. Dell, Iphone, произведени в Китай, но по западни технологии и патенти! Китай е само една голяма фабрика с евтина работна ръка и толкова!