Европейският дискаунт търговец на дребно Pepco Group отчете 11% ръст на печалбата за първото полугодие, тъй като приходите скочиха с 23%, подсилени от отварянето на нови магазини.

Листваната във Варшава група, която притежава марките Pepco, Poundland и Dealz, съобщи, че е реализирала основни печалби преди лихви, данъци, обезценка и амортизация (EBITDA) от 377 милиона евро за шестте месеца, приключили на 31 март, спрямо 347 милиона евро през предходния съответен период.

Тревър Мастърс, главен изпълнителен директор на Pepco Group, коментира: "Групата продължи да постига силен напредък спрямо нашите стратегически цели през полугодието, като същевременно постигна увеличение на приходите и основната EBITDA. Нашата стратегия за растеж в Западна Европа напредва добре, отразявайки силната привлекателност на марката Pepco за клиентите от целия континент."

Разширяване на магазинната мрежа

През последните 6 месеца Групата отвори 166 нови магазина, а плановете са до края на годината да бъдат отворени общо минимум 550 нови магазина.

Стратегията за растеж на компанията в Западна Европа се развива добре, отразявайки силната привлекателност на марката Pepco за клиентите от целия континент. Италия, където Pepco наскоро откри своя 100-тен магазин, и Испания - продължават да бъдат най-големите и най-бързо развиващите се западноевропейски територии на марката. През май компанията стъпи и на пазара в Португалия.

Pepco с 85% ръст на приходите у нас през 2021 година

Полска верига стана №1 у нас по ръст на приходите при търговците на дребно

Търговецът на дребно попада в Топ 10 и по размера на печалбата

"Както подчертахме по-рано, инфлацията остава на високи нива в Централна Европа, на фона, на които търговията в магазините на Pepco остава предизвикателна. Въпреки това, ние продължаваме да сме от полза за клиентите ни с ограничен бюджет, като поддържаме лидерството си в цените и увеличаваме пазарния си дял, като същевременно се фокусираме върху разходите за правене на бизнес в тези инфлационни времена", коментира още Мастърс. Той добави, че компанията остава добре позиционирана и през втората половина на годината ще реализира, покачващи се брутни печалби, тъй като се възползва от попътните ветрове на определени входящи разходи, включително стоки и товари.

"Бих искал да отдам признание на нашите колеги и доставчици в целия бизнес и да им благодаря за тяхната упорита работа и ангажираност да обслужват нашите клиенти", каза още главният изпълнителен директор на Pepco Group.

Pepco отвори стотния си магазин в България

Pepco отвори стотния си магазин в България

Компанията започва да се насочва към по-малките градове