Продадените количества алкохолни напитки в света са намалели с 1,3% през 2016 г. спрямо предходната, като за последните 5 години средното темпо на спад е достигнало 0,3%. сочат данни на Международния архив за вината и спиртните напитки.

Картината обаче е доста шарена по продуктови категории, като при бирата продажбите са се понижили с 1,8%, при виното - с едва 0,1%, а продажбите на твърд алкохол дори отчитат ръст от 0,1%, пише sinor.bg.

В най-голяма степен са нараснали продажбите на смесени алкохолни напитки (например коктейли в бутилки) - с 1,6%. Експертите изтъкват възраждането на популярността на твърдия алкохол, за което отчасти съдейства ръстът на потреблението на коктейли сред по-младите потребители.

Освен това твърдият алкохол се завръща и на телевизионния екран - през следващия сезон ще има реклама с него при излъчването на мачовете от Националната футболна лига на САЩ.

Същевременно продажбите на бира намаляват почти навсякъде - в САЩ спадът е от 0,3%, в Бразилия - с 5,7%, а в Китай - с 4,2%.

В САЩ, които са най-големият пазар на алкохол в света, продажбите са нараснали с 0,1% в количествено изражение, като при твърдият алкохол ръстът достига 2,6% в унисон със средногодишното темпо на увеличение за последните 5 години, като надхвърля 2 пъти темпото на ръст на продажбите на вино.

Цените на алкохолните напитки обаче се повишават, благодарение на което световните продажби в стойностно изражение са нараснали с 4,7% през 2016 г. въпреки по-малкото реализирани количества.