Приходите на групата компании Carlsberg, един от водещите световни производители на бира, са нараснали с 11,6% за първите 9 месеца на годината и възлизат общо на близо 51,43 млрд. датски крони (около 8 млрд. долара), следва от финансовите отчети на компанията, съобщи Прайм ТАСС. Портфолиото на компанията включва около 140 марки пиво, които се продават в над 150 страни в света.

Приходите на Carlsberg само за третото тримесечие нарастват с 14,4% на годишна база и възлизат на 19,74 млрд. датски крони (малко над 3 млрд. долара).

Компанията отбелязва и ръст на продажбите през третото тримесечие, като при основните марки пиво то е между 1% и 19%, с изключение на една от тези марки.

От ръководството на Carlsberg коментират, че пандемията "продължава да оказва силно влияние върху клиентите и бизнеса. Но е окуражаващо, че много пазари на бира в Европа вече се възстановяват". От компанията уточняват, че най-голям ръст на продажбите през третото тримесечие е регистриран в Италия, Гърция, Сърбия и Хърватия. Пазарите на Източна Европа като цяло също показват увеличение на продажбите, основно заради нарастване на туристическите пътувания.

Друг водещ производител на бира в света - пивоварната компания Anheuser-Busch InBev, отчете нетна печалба за първите девет месеца на 2021 г., 2,4 пъти по-висока спрямо същия период на предходната пандемична година. Нетната печалба за периода достига 3,93 млрд. долара, показва финансовия отчет на компанията, цитиран от Прайм ТАСС.

Anheuser-Busch InBev е създадена през 2008 г., чрез сливане на белгийската InBev и американската Anheuser-Busch. През октомври 2016 г. AB InBev завърши сливането с британския SABMiller.

Азиатското търсене стимулира продажбите на Carlsberg

Азиатското търсене стимулира продажбите на Carlsberg

Пивоварът продава повече от премиум моделите си бира

Само за третото тримесечие на 2021 г., приходите от продажби на пивоварната компания са се увеличили с 11% на годишна база до 14,27 млрд. долара, който показател е по-висок не само спрямо миналата година, но и в сравнение с 2019 г.

Нетната печалба на компанията обаче за третото тримесечие се понижава с 36% спрямо същия период на миналата година, до малко над 1 млрд. долара.