Водещият европейски пивовар Anheuser-Busch InBev (AB InBev) влезе в ролята на спонсор на най-значимото спортно събитие в света - Олимпийските игри, за да популяризира новата си безалкохолна бира Corona Cero. Стойността на сделката не се оповестява. Фактът, че договорът обхваща 3 поредни събития обаче - Париж 2024, Милано 2026 и Лос Анджелис 2028, дава основание на експерти да предположат, че става дума за осемцифрена сума.

Нова глобална стратегия

Договорът за спонсорство беше обявен още през януари и отразява промяна в пазарната стратегия на най-голямата пивоварна в света. Досега AB InBev се съсредоточаваше върху конкретни пазари с отделните си марки безалкохолни бири, а в случая става въпрос за глобална кампания.

Именно затова и са избрани Олимпийските игри, коментира главният маркетингов директор на компанията Марсел Маркондес, защото дават платформа за по-агресивно и мащабно популяризиране.

Той разказва, че в основата на сделката е продажбата на Corona Cero в специални опаковки с олимпийски елементи, както и локални онлайн и телевизионни реклами, съобразени със спецификите на над 40-те страни, в които новата марка присъства.

Снимка 674676

Източник: GettyImages

Вече установен модел

Основания за тази нетрадиционна стратегия не липсват, тъй като новата напитка стъпва на пазар с вече утвърдени марки, като Heineken 0.0 например. Пътят й изглежда не особено лек, защото доста от конкурентите й вече са с установени пазарни позиции в този така атрактивен в последните години сегмент. Според анализатори, стратегията на налагане на Corona Cero в голяма степен следва именно модела на Heineken 0.0 за глобално налагане.

Нова пазарна ниша

Нискоалкохолните и безалкохолни напитки са посока за развитие на компаниите, които в последно време страдат от намалената консумация на бира в световен мащаб и са изцяло в унисон със световните тенденции за преход към по-здравословен живот.

Самата AB InBev анонсира ръст в приходите през 2023-та във възрастовата категория под 20 години. Същото направи и Heineken 0.0. Това очертава тенденция, която, макар и все още в своето начало, дава път напред за бизнеса на големите компании в бранша.

Пазарът със сигурност се променя, смятат анализатори, и всички големи играчи работят усилено в налагането на успешни слабоалкохолни брандове.

След две отхвърлени оферти: Carlsberg придобива британската Britvic за $4,2 милиарда

След две отхвърлени оферти: Carlsberg придобива британската Britvic за $4,2 милиарда

Ще се създаде единна интегрирана компания, която ще отговаря за бизнеса на местния пазар

Само преди месец money.bg разказа за придобиването на британската компания за безалкохолни Britvic от датския пивовар Carlsberg на стойност $4,2 милиарда в опит да укрепи позициите си в актуалния пазарен сегмент.