Водещият европейски пивовар Anheuser-Busch InBev (AB InBev) влезе в ролята на спонсор на най-значимото спортно събитие в света - Олимпийските игри, за да популяризира новата си безалкохолна бира Corona Cero. Стойността на сделката не се оповестява. Фактът, че договорът обхваща 3 поредни събития обаче - Париж 2024, Милано 2026 и Лос Анджелис 2028, дава основание на експерти да предположат, че става дума за осемцифрена сума.
Нова глобална стратегия
Договорът за спонсорство беше обявен още през януари и отразява промяна в пазарната стратегия на най-голямата пивоварна в света. Досега AB InBev се съсредоточаваше върху конкретни пазари с отделните си марки безалкохолни бири, а в случая става въпрос за глобална кампания.
Именно затова и са избрани Олимпийските игри, коментира главният маркетингов директор на компанията Марсел Маркондес, защото дават платформа за по-агресивно и мащабно популяризиране.
Той разказва, че в основата на сделката е продажбата на Corona Cero в специални опаковки с олимпийски елементи, както и локални онлайн и телевизионни реклами, съобразени със спецификите на над 40-те страни, в които новата марка присъства.
Източник: GettyImages
Вече установен модел
Основания за тази нетрадиционна стратегия не липсват, тъй като новата напитка стъпва на пазар с вече утвърдени марки, като Heineken 0.0 например. Пътят й изглежда не особено лек, защото доста от конкурентите й вече са с установени пазарни позиции в този така атрактивен в последните години сегмент. Според анализатори, стратегията на налагане на Corona Cero в голяма степен следва именно модела на Heineken 0.0 за глобално налагане.
Нова пазарна ниша
Нискоалкохолните и безалкохолни напитки са посока за развитие на компаниите, които в последно време страдат от намалената консумация на бира в световен мащаб и са изцяло в унисон със световните тенденции за преход към по-здравословен живот.
Самата AB InBev анонсира ръст в приходите през 2023-та във възрастовата категория под 20 години. Същото направи и Heineken 0.0. Това очертава тенденция, която, макар и все още в своето начало, дава път напред за бизнеса на големите компании в бранша.
Пазарът със сигурност се променя, смятат анализатори, и всички големи играчи работят усилено в налагането на успешни слабоалкохолни брандове.
Само преди месец money.bg разказа за придобиването на британската компания за безалкохолни Britvic от датския пивовар Carlsberg на стойност $4,2 милиарда в опит да укрепи позициите си в актуалния пазарен сегмент.