Автомобилната група Renault обяви, че глобалните продажби на компанията през първите шест месеца на годината са се увеличили с 13,4% до 1,57 милиона единици. Водеща в това отношение е реализацията на марките Renault и Dacia, достигнала рекордно ниво.

В Европа, новите регистрации на Renault Group са се подобрили с 14% до 968 603 единици, при ръст на общия пазар от 9,6%, като повече от всяка десета кола продадена през първата половина на годината в региона е била представител на групата. Реализацията на групата извън Европа се е подобрила с 12,5 процента.

В резултат на поетапното лансиране на изцяло новите Kadjar, Espace, Talisman и Megane, глобалните продажби на марката Renault през първата половина на годината са се увеличили с 15,6%. От френската марка отчитат втора позиция при най-продаваните модели в Европа за Clio, както и лидерска позиция в своя сегмент за Captur, пише auto-press.net.

Пазарното търсене на румънската марка Dacia се е подобрило с 2,5% през първата половина на годината, като общите продажби са на ниво от 297 089 машини. 

Най-големия пазар на Renault Group е Франция, където през първите 6 месеца на годината били продадени 361 670 нейни автомобила. На второ място е Италия със 110 681, а на трето Германия с реализирани 97 671 коли.