Компанията Uber съобщи, че е загубила 2,9 милиарда долара през първите три месеца на 2020 г., след като коронавирусът е ударил печалбите им, пише Business Insider.

Тримесечните загубите се оказаха по-големи, отколкото повечето инвеститори очакваха, като същевременно надвишават прогнозите за приходите.

Акциите леко нараснаха, тъй като ръководителите на компанията заявиха, че признаците за възстановяване вече започват да се показват.

Приходите за периода са 3,54 милиарда долара срещу очаквано 3,02 милиарда долара. Нетният доход е -2,9 милиарда долара срещу очакван -1,153 милиарда долара. Загубите на акция се изчисляват на 1,70 долара срещу очаквани 0,75 долара на акция.

Акциите на компанията поскъпнаха с 8% след потвърждението на компанията, че работата, която намаля с 80% през април, започва да набира отново скорост.

Uber разчита в голяма степен на Uber Eats, за да компенсира загубите, а компанията заяви, че е наблюдава 52% увеличение на резервациите за доставки, довеждайки до печалби от 4.68 милиарда долара.

"Докато бизнесът с Rides беше силно засегнат от продължаващата пандемия, ние предприехме бързи действия, за да запазим силата на баланса си, да фокусираме допълнителни ресурси върху Uber Eats и да се подготвим за всякакви сценарии за възстановяване", заяви изпълнителният директор Дара Хосровшахи. "Заедно с нарастването на доставките на храна, ние сме насърчавани от ранните признаци, които наблюдаваме на пазарите, които започват да се отварят обратно."

През май компанията обяви, че ще съкрати 3700 служители, което е приблизително 14% от работна й сила.

"Uber и Lyft се сблъскват с големи предизвикателства, защото новата реалност вероятно ще промени бизнес моделите на тези компании (и конкуренти) в обозримо бъдеще", казва Даниел Айвс, анализатор от Wedbush. "Дори при доставката на храна, докато потребителското търсене е налице, конкуренцията оказва значителен натиск върху рентабилността", отбелязва той.

Lyft, който отбеляза подобен спад, също обяви съкращения на персонала.

Изпълнителният директор на Uber заяви, че компанията има предимство пред конкуренти като Lyft, които предлагат само услуги за превозване, без доставки. "Eats ни позволи да запазим по-голяма ангажираност към клиентите и очакваме по-бързо възстановяване от играчите, които имат само услуги за превозване."