Онлайн услугите на Yahoo Japan и Line се сливат.

Yahoo Japan е най-голямата японска търсачка, като също така има филиали за електронната търговия и онлайн банкиране. Line пък е най-използваното приложение за изпращане на съобщения в страната, като също така е популярно в Югоизточна Азия и Тайван.

Сливането ще помогне на компаниите да се конкурират с другите онлайн гиганти на Япония, коментират експерти.

Според анализатора Сейджиро Такешита от Университета в Шидзуока Yahoo Japan отдавна вече предлага разнообразна гама от услуги, което е печелившо, но все пак изостава от своите конкуренти.

"Това ще бъде много голямо главоболие и в същото време заплаха за големи играчи като ", коментира той за BBC.

SoftBank записа първа загуба от 14 години заради WeWork и Uber

SoftBank записа първа загуба от 14 години заради WeWork и Uber

Дружеството отчете оперативна загуба от 704 милиарда йени ($6,46 милиарда) през трите месеца до края на септември

Докато Google е преобладаващата търсачка в САЩ и Европа, Yahoo остава най-популярната такава в Япония - повече от 50 милиона души посещават уебсайта на Yahoo Japan всеки месец. В същото време компанията вече не е свързана със своя съименник от САЩ (Yahoo), който продаде останалия си дял през 2018 година.

Line е собственост на южнокорейската компания Naver и има приблизително 80 милиона потребители в Япония и още толкова в Югоизточна Азия и Тайван. Самото приложение е може би най-известно с карикатурните си стикери - функция, която с времето конкурентите му също възприеха.

През последните години конгломератът SoftBank, който стои зад Yahoo Japan, залага милиарди долари на предимно азиатски технологични компании, като този ход е поредният такъв, и има за цел доминация не само на японския пазар, а и влияние в континентална Азия.

Според анализатори сделката има потенциал да превърне новото обединение в доминиращ играч на пазара на плащания в Япония. SoftBank вече има собствена платежна услуга - PayPay, а с тази сделка гигантът ще привлече и Linepay, който се използва от много от конкурентите му. Такешита вижда в това рязка промяна на играта в плащанията, която ще доведе и до много проблеми.

Освен в плащанията ходът ще създаде и нов голям играч в сферата на търговията на дребно, рекламата и други мобилни услуги, включително съобщенията.

Комбинирани продажбите на компаниите биха били най-големите сред японските онлайн бизнес оператори, надминавайки Rakuten, пише местната информационна агенция Kyodo, цитираната от Associated Press.

Очаква се финансовите подробности около сделката да станат ясни през месец декември.

Новата компания ще се стреми да отговори на социалните нужди на Япония като свиващото се работническо население и природни бедствия, се посочва в съобщение на SoftBank. Социалните и индустриални условия, които ни заобикалят, се променят драстично и ежедневно в световен мащаб, като Япония трябва да навакса в това отношение, а сближаването може да помогне много, пише още в съобщението.

Line направи най-голямото предлагане на акции за 2016 г.

Ето коя технологична компания направи най-голямото предлагане на акции за 2016 г.

Ценните книжа ще се търгуват едновременно на две борси