За по-голямо удобство можеш да се регистрираш на специален интернет сайт и да си поръчваш снимките през него. Готовите фотографии ще ти пратят по пощата. За петте месеца откакто тази услуга е предложена на клиентите, са се регистрирали над сто хиляди души, а отпечатаните снимки са достигнали пет милиона.
Все по-голямо разпространение получава услугата за безплатно копиране на документи. Рекламата в този случай се помества на обратната страна на хартията, която излиза от копирната машина. Често тази услуга се предлага в учебните заведения. Например в женските университети реклама публикуват производители на козметика и аксесоари, както и на и други предмети, които биха предизвикали потенциалния интерес на девойките. Случва се по този начин компаниите да си търсят и служители, помествайки обяви предлагащи работа за завършващите университета.
През юни в Токио ще се появят първите автомати с безплатен сок и кафе. На сензорните монитори на тези автомати в течение на 30 секунди, необходими за приготвяне на напитката, ще се върти рекламно клипче. Освен това, желаещият да си утоли жаждата без да похарчи и йена, ще получава не просто картонена чашка, а чашка с реклама.
Като начало се планира да се установят няколко десетки подобни автомата, ако потребителите ги посрещнат благосклонно броят им в цялата страна ще се увеличи до 35 хиляди машини. Предварителните изчисления показват, че всяка ще носи около пет-шест милиона йени (около $50 хиляди) годишно.
Даже банките не могат да устоятн на безплатната мода. В една от банките на Япония е монтиран първият банкомат, на чийто екран по време на теглене на пари се прожектира реклама на друга компания. Все пак банката не е пожелала да бъде съвсем благотворителна и е намалила комисионната си от 105 до 52 йени.
Хората на рекламата разчитат, че по този начин ще постигнат по-голяма ефективност на посланията, тъй като се стремят да съвместят желанието на обикновените граждани да получат безплатно нещо наистина полезно и стремежа на рекламодателите да вложат парите си за привличане на нови клиенти.
Япония е феномен в съвременната световна икономика, защото на островите от доста години се наблюдава дефлация - масово поевтиняване на стоките, което и накара японската централна банка дълго време да държи основната лихва на 0%. Сега лихвата е 0.50% и въпреки желанията на инвеститорите, японските висши банкери твърдо отстояват, че няма да я покачват, докато и цените не започнат устойчиво да нарастват. Така че поскъпването в Япония минава за добра новина. Но изглежда японците са измислили нещо по-хитро: вместо поскъпване или поевтиняване - безплатни услуги, макар и с намеса в мозъка.