Една непозната извън американския пазар компания дебютира на фондовия пазар в Щатите само преди месец, а само няколко седмици по-късно нейните акции са поскъпнали с над 570%.

Производителят на вегитариански бургери и храни Beyond Meat направи своето първично публично предлагане (IPO) на "Уолстрийт" на 2 май, а веднага след това интересът към нейните ценни книжа като че ли излезе извън контрол. Или поне така смятат анализаторите.

Експертът от JPMorgan Кен Голдман е дал неутрален рейтинг на акциите във вторник, а резултатът от това е спад в цената им с близо 20 на сто, пише CNN Business.

Според някои анализатори Beyond Meat е надценена от инвеститорите, като компанията все още не е излязла на печалба, а продажбите ѝ за последното тримесечие са сравнително скромни за мащабите на американския пазар - около 40 милиона долара.

Въпреки това благодарение на интереса към акциите, тяхната цена към края на търговията в понеделник е около 168 долара, което прави пазарна капитализация за производителя от близо 10 милиарда долара.

Погледнато по друг начин, по този начин Beyond Meat се оказва по-скъпа от над 70 компании в индекса S&P 500, включително от марки като Ralph Lauren, Gap, Macy"s и Nordstrom.

Компанията успя бързо да се наложи на пазара в Щатите с пускането на нови и нови продукти. За това ѝ помогна и партньорството с веригата за бързо хранене Restaurant Brands.