Microsoft Corp. се насочва към по-ниския клас на пазара на персонални компютри с по-малкия и евтин таблет Surface Go, който ще е пряк конкурент на най-евтините модели най-евтините iPad на Apple.
Surface Go има 10-инчов екран, който е със същия размер като базовия iPad. Със своите 399 долара, устройството е наполовина по-евтино от настоящия Surface Pro, но има по-бавен процесор на Intel, a батерията му издържа 4 часа по-малко.
С теглото си от малко над 520 грама той е далеч по-лек от съществуващите разновидности на Surface. Продажбата му започва от 2 август с wi-fi връзка, а устройствата с клетъчна свързаност (SIM карта) ще бъдат пуснати малко по-късно, пише Bloomberg.
Подобно на по-ранните устройства на Microsoft, Surface Go може да работи с допълнителни клавиатура и мишка. Компанията вече обяви по-евтини версии на двата аксесоара. За първи път на хардуер на Microsoft Go ще използва стандарта за зареждане USB-C.
Новите таблети се предлагат в няколко конфигурации, включително 64, 128 и 256 гигабайта дисково пространство и 4 или 8 гигабайта оперативна памет. Цените варират от 399 до над 549 долара.
![Новият Surface Go е лек и удобен](https://webnews.bg/uploads/images/78/7478/367478/768x432.jpg?_=1531217053)
Източник: Microsoft
Новият Surface Go е лек и удобен
Цената от под 400 долара е ключова за Microsoft, тъй като се опитва да превърне бизнеса си със Surface в по-сериозен конкурент на други производители на компютърен хардуер. По-евтините устройства могат да привлекат студенти, които се чувстват комфортно с технологията и да я разпространят на работното място, след като завършат.
Тази стратегия помогна на Apple, който представи по-рано тази година iPad за 299 долара, предназначен за училищата. Google постигна известен успех и с евтините си лаптопи Chromebook.
Surface Go е все още по-скъп от най-евтиния iPad, но таблетът Go е съвместим с професионални функции, като например подвижната клавиатура, които липсват на базовия iPad.
Microsoft пуска таблета Surface 3 за 499 долара в края на 2015 г., но преустанови производството през 2016 г. Софтуерният гигант стартира своя потребителски хардуер през 2012 г. с пускането на Surface RT. Таблетите обаче не се харесаха достатъчно на потребителите, така че компанията се фокусира повече върху по-скъпите модели Pro.
Досега Microsoft се мъчеше да направи хитов продукт от серията Surface. Този бизнес генерира приходи от 4.4 млрд. долара за компанията на Бил Гейтс през последните 4 тримесечия. За същия период Apple продаде модели на iPad на стойност 20 млрд. долара.
Ангелинов
на 10.07.2018 в 15:39:46 #1Майкрософт могат звучно да се изпърдят на кочана на Apple.