За първи път модна компания ще направи опит да набере капитал през българската фондова борса. Повече за предстоящото първичното публично предлагане на акции (IPO) разказва Димитър Стойков, главен изпълнителен директор на Fashion Supply в предаването Money.bg по телевизия Bulgaria On Air.

"Ние сме високотехнологична модна компания. При нас иновативното е, че сме автоматизирали почти целия процес, т.е. конструирането на облекла и кроенето са напълно автоматизирани. Сега, чрез новата инвестиция, която искаме да направим през BEAM искаме да автоматизираме и печата на платове", обясни Димитър Стойков. Той обясни, че чрез тази автоматизация компанията ще може да произвежда и малки серии облекла, което в момента е тренд на пазара, което ще вдигне маржовете на фирмата.

Традиционно малките серии са проблемни в модната индустрия, тъй като конвенционалният начин на печат, позволява да се отпечатат, например минимум 1000 метра от даден десен, а при дигиталния печат могат да се отпечатат дори и 2 метра.

"По този начин ние даваме шанс на малките брандове да се включат при нас и да произвеждаме техните облекла", добави Стойков. Той обясни, че тази стъпка ще бъде от полза за малките компании, защото те ще могат да си позволяват да произвеждат повече колекции с по-малки серии.

Fashion Supply е втората компания с IPO на BEAM пазара за 2022

Fashion Supply е втората компания с IPO на BEAM пазара за 2022

Българският производител на мода цели да набере 4 милиона лева капитал

В България има много на брой малки модни брандове, които използват стокови платове или такива, които са изостанали от големите серии.

Първичното публично предлагане на акции

на производителя на облекло Fashion Supply ще се състои на 20 юли. На него компанията ще търси до 4.2 милиона лева капитал, които ще надгради с 2 милиона лева собствен капитал.

"Тези пари ще бъдат използвани за надграждане на инфраструктурата ни - за купуване на машини и съоръжения в самото производство, а също и за специална система за дигитален печат на платове, която ще ни даде възможност да произвеждаме тези малки серии. Ще инвестираме и в "зелена" енергия - ще изградим фотоволтаична централа за собствени нужди и искаме да направим наш собствен бранд", изброи Димитър Стойков. Той обясни, че компанията води преговори с уеббазиран бранд в Бенелюкс, на който иска да стане мажоритарен собственик.

Производството на Fashion Supply е базирано в Благоевград. Около 35% от него е за дрехи с нестандартни размери - около 3,4 пъти XL. 

Българската Fashion Supply подготвя IPO на BEAM пазара

Благоевградска компания за нестандартни облекла подготвя IPO за 4 милиона лева

Производителят е партньор на MS Mode, The Sting, Miss Etam, Terranova

Плановете на компанията са да надгради капацитета си, който в момента е 150 000 облекла на месец до 350 000 броя.

В момента във фабриката на компанията в Благоевград работят 60 души, след автоматизирането й в нея ще бъдат назначени още 10-12 души. От друга страна плановете на компанията са да инвестира в собствено производство в района на Гоце Делчев, като там ще бъдат назначени около 50 души.