Интернет компанията Yahoo потвърди, че спира достъпа на някои хора до имейлите им, ако използват в браузъра си софтуер, блокиращ реклами.

Потребители в САЩ докладваха, че Yahoo Mail им изписва съобщение, в което биват помолени да деактивират инструмента, който блокира реклами, преди да бъдат допуснати до пощата си, съобщи BВС.

Американската технологична компания заяви, че тества „нов продукт” в САЩ.

Членове на форум на програма за блокиране на реклами заявиха, че вече са успели да заобиколят ограничението.

Блокирането на реклами от доста време е спорен въпрос и технологичните компании отговарят по различни начини.

Привържениците на подобен софтуер обясняват, че спирането на рекламите може да подобри издръжливостта на батерията на смартфоните и да намали използването на мобилни данни. Блокирането на реклами може да попречи и на практиката хората да бъдат следени от рекламодатели онлайн и да защитят устройствата от зловреден софтуер, който може да се появи, ако дадена рекламна мрежа е подложена на риск.

В момента Yahoo разчита на реклами, за да печели пари от услугата си Yahoo Mail, която се предлага безплатно.