Шведският производител на автомобили Volvo, който се контролира от китайския автомобилен производител Geely, ще има нужда от около 2 години, за да разшири производството си на автомобили в САЩ. По този начин компанията ще се опита да избегне високите мита за внос. Това коментира "пресният" главен изпълнителен директор Хакан Самуелсон пред всекидневника Dagens Nyheter (DN).
Volvo реализира 1 от 5 свои продажби в Съединените щати - втория по големина пазар за марката. Въпреки че компанията разполага със собствена фабрика в Южна Каролина от 7 години, почти всички автомобили, продавани в страната, продължават да се внасят от Гьотеборг - включително и най-популярните XC60 и XC90.
Volvo Cars е сред автомобилните производители, които са най-потърпевши от автомобилните мита на американския президент Доналд Тръмп. Компанията внася повечето от своите хибридни и електрически модели от Европа.
Самуелсон каза пред DN, че няма да е устойчиво за компанията в дългосрочен план да продава произведени в Европа автомобили в Съединените щати при тарифа от 27,5%. От друга страна, подчерта той, вносът от китайските фабрики на компанията е "невъзможен", като се имат предвид много по-високите тарифи, наложени от САЩ на Китай.
"В краткосрочен план, в рамките на една до две години, насочваме усилията си към продажба на колите, които вече имаме произведени", каза той, добавяйки, че ситуацията ще окаже натиск върху маржовете на печалбата. За жалост обаче, клиентите също ще трябва да плащат повече.
Самуелсон коментира миналата седмица, че Volvo Cars работи за увеличаване на производството в САЩ в отговор на митата.
На въпрос дали компанията планира да произвежда в Щатите съществуващият SUV XC60, изпълнителният директор коментира, че "ще бъде подобен на SUV автомобил с такъв размер", като не изключва възможността да е изцяло нов plug-in хибрид.
Той направи свое тълкувание на случващото се, като заяви, че действията на САЩ са донякъде спекулативни - залагат на толкова сериозни стойности, за да "получат шанс за нови преговори". Това, разбира се, е положителната интерпретация, застрахова се той и изказва надежда в крайна сметка да се окаже прав.
За компанията
Volvo Cars не е част от конгломерата-майка AB Volvo от 1999 година. Тогава подразделението беше продадено на Ford за 6,47 милиарда щатски долара. През 2010 г. Volvo Cars става част от Geely Holding срещу рекордно малка сума - 1,8 милиарда долара. На следващата година компанията е публично листвана на фондовата борса Nasdaq в Стокхолм, въпреки че Geely Holding все още запазва мажоритарната собственост.
Въпреки отдавнашното разделение, Volvo Cars и AB Volvo споделят познатото лого на бранда и си сътрудничат в управлението на Volvo Museum.