“„Хемус” затапена през лятото" четем на първа страница на в. “Труд”
Тапи на автомагистрала “Хемус” заради ремонти очаква шофьорите по маршрута София - Варна през цялото лято. Критичните точки ще бъдат около тунела “Витиня” и виадукта “Елешница”, където движението ще се осъществява двупосочно в едното платно. Това стана ясно от думите на строителния министър Лиляна Павлова.

“Всички пътуващи в това направление трябва да знаят, че до края на годината е необходимо да планират повече време за придвижване”, обяви във Велико Търново Павлова. От Агенция “Пътна инфраструктура” уточниха, че ремонтът на виадукта “Елешница” ще засегне платното за Варна при 15-и км на автомагистралата, а трафикът ще преминава двупосочно в обновеното през миналата година платно за София. Затвореният участък е 2 километра. Ремонтите в района вече са започнали и ще продължат шест месеца.

Прочети още от в. “Труд”

“Младежи се цанят за шефове, искат 2 бона заплата“, четем във в. “Монитор”
Българските младежи предпочитат да са на ръководни позиции. Дори по време на интервю за работа на въпроса „как се виждате след пет години“, те отговаряли „шеф“. Това обясни пред „Монитор“ Павел Хаджиев, старши специалист „Подбор“ в JobTiger.

„Това е класика. Не е лошо да си амбициозен, но не може този въпрос веднага да ти говори за йерархия, вместо да те мотивира да си добър в това, което правиш. Когато ръководната позиция е самоцел, нещата рано или късно се сгромолясват“, коментира той. IT секторът в момента бил най-сладък за младежите, както беше преди години правото и строителното инженерство, да речем. Според Хаджиев обаче, когато човек е млад и без опит, не бива за него водещи да са парите.

Прочети още от статията на в. “Монитор”

“Пловдив чака 30 000 нови работни места”, извежда  на първа страница  в. “Стандарт”

Карго терминал под тепетата може да се изгради по Плана "Юнкер", убеден е Симеон Дянков

- Г-н Дянков, АБВ напусна управлението, вицепремиерът и социален министър Ивайло Калфин хвърли оставка. Какъв е Вашият прочит на политическата ситуация в България? Защо точно сега АБВ разклаща кабинета?

- При широките коалиции обикновено трудно се прокарват реформи. Това наблюдавахме и досега, макар че Калфин, в лично качество, направи крачка напред в пенсионната реформа и беше успешен социален министър. Ще видим дали по-опростеният коалиционен формат ще даде възможност за по-бързи реформи. Положителният прочит на ситуацията е във възможността сега да се води по-активна структурна политика.

Прочети още от в. “Стандарт”

"Никой няма интерес да купи "БДЖ - Товарни превози", четем на първа страница в. “Капитал Daily”
Няма заявен абсолютно никакъв интерес от потенциални инвеститори за покупка на "БДЖ - Товарни превози". Това заяви министърът на транспорта Ивайло Московски след среща със синдикатите и ръководството на железопътния холдинг. Информацията Московски е получил от Агенцията за приватизация и следприватизационен контрол, която от около година и половина прави проучвания дали ще бъде намерен желаещ да купи товарното поделение в нова процедура.Липсата на кандидат ще задълбочи финансовите проблеми.

Прочети още от в “ Капитал Daily”

„Общините ще получават паметници на културата, ако пустеят 5 години", четем на първа страница на в. „24 часа"
Общините да имат право да поемат владението на запуснати къщи, да изземват от собствениците стари къщи, паметници на културата от местно значение, които са оставени да се разрушават. Да внесе законопроект за това, се ангажира народният представител от ГЕРБ Красимир Велчев на дискусията “Региони в растеж”, която в. “24 часа” организира във Велико Търново.

Велчев обаче помоли кмета на Велико Търново и шеф на сдружението на общините Даниел Панов той и останалите кметове да подготвят законопроекта.

Идеята е изоставените за повече от 5 години сгради, на които не са плащани данъците, да бъдат владени от общините и те да ги управляват и поддържат от нарочен фонд. Ако впоследствие собственикът иска да се разпорежда с имота, ще трябва да плати на общината всички разходи по къщата.

Прочети още от в. „24 часа"

"Бизнесът алармира, че липсват кадри за 170 професии” е  водещo заглавиe на в. “Сега”
Недостигът на кадри със средна квалификация за около 170 професии се задълбочава, поради което близо 65% от родния бизнес едва успява да си намери нужните служители. За това алармираха вчера работодатели след среща с просветния министър Меглена Кунева, на която представиха предложенията си за развитие на професионалното образование у нас.

Данните са от становище на БСК за проблемите и перспективите пред професионалното обучение. Според него професиите, за които все по-трудно се намират хора, са оператори на машини и съоръжения, техници, технолози, механици, монтьори, заварчици, стругари, шофьори, кранисти, готвачи и др. Дефицитът е най-осезателен в добивната, химическата, металургичната, дървопреработващата и хранително-вкусовата промишленост, машиностроенето, строителството, хотелиерството и др. Регионите пък, които страдат най-много от липса на кадри със средно професионално образование, са Пловдив, Варна, Бургас, Стара Загора, Ямбол и Благоевград.

Прочети още от статията на в. “Сега”

„Едва 100 компании са получили 90% от кредитите на КТБ", пише в. “Капитал Daily”
Едва 100 компании са получили 90% от кредитите на Корпоративна търговска банка, или 4.85 млрд. лв. Ако се добавят и следващите 50 фирми, отпуснатите заеми към тях формират 99% от портфейла, а по-голямата част от тях са свързани с бившия тандем Василев - Пеевски. Общата сума на раздадените кредити на първите сто фирми надвишава бюджета на България за образование или здравеопазване и голяма част от тези пари са инвестирани в активи, от които вече не може да има възвращаемост. Това показва задълбочен анализ по проекта "КТБ - какво се случи?" (ktbfiles.com) на Центъра за либерални стратегии, "Програма Достъп до информация" и асоциация "Прозрачност без граници". "КТБ топ 100" е проект, който се опитва да очертае измеренията на дупките в портфейла на банката, които продължават да зеят след фалита й", посочват авторите на доклада. В него са създадени профили на 100-те най-големи длъжници на банката към датата на затварянето.

Прочети още от в “ Капитал Daily”

„Правителствата дърпат ценовия дявол за опашката", пише в. “Сега”
Много българи вярват, че в енергетиката няма място за пазарни отношения и че този сектор задължително трябва да е в ръцете на "добрата държава", която да държи изкъсо юздите на цените. Оказва се, че това убеждение не е само наш "патент" - то вирее по всички краища на Европа. "Предразсъдъци и митове замъгляват европейските дебати за освобождаването на електроенергийния пазар, обобщава доклад на Асоциацията EURELECTRIC, озаглавен "Митове и реалности" (MYTHS & REALITIES of European Electricity Retail Markets).
В последните години по-старите митове от рода на "Цените на тока растат заради растящите печалби и апетит на енергийните компании" и "Добре, че е държавата, да спуска тарифи и да ни пази от поскъпване" се допълват с по-нов, по-модерен арсенал: "Енергийните доставчици нарочно затрудняват и объркват потребителите, като им предоставят твърде сложни, многобройни и несравними оферти"; "Ниският процент на смяна на доставчиците показва, че свободният пазар не работи"; "Клиентите в Европа не са доволни от доставчиците си".
Но какви са фактите?

Прочети още от в. “Сега”

“Еврофондовете не могат да заместят слабите чужди инвестиции” пише в. „Труд"
Еврофондовете не могат да заместят намаления поток от преки чуждестранни инвестиции. Те са само допълнение, с което се подкрепя изграждането на инфраструктурата на една страна, така че тя да стане по-привлекателна за чуждестранните инвеститори. Това заяви Любомир Митов, главен икономист на УниКредит за Централна и Източна Европа (ЦИЕ) по време на
„Качеството на човешкия капитал и качеството на инвестициите са основното предизвикателство за страните от ЦИЕ в следващите 15-20 години в допълнение с подобрението на инфраструктурата и съдебната реформа”, допълни Митов.

Прочети още от в. „Труд"

“Дупка в закона пълни жилищата ни с фантоми” четем във в. “Монитор”
Дупка в Закона за гражданската регистрация оставя фиктивни адресни регистрации да пълнят списъците с населението, а собственици да делят дома си с непознати, макар и само на книга.

Въпреки че от юли миналата година действа поправка, която по принцип дава възможност за служебно отписване от регистрите по сигнал на собственика или по инициатива на кмета, такова на практика трудно се извършва, да не кажем, че се оказва почти невъзможно, показа проверка на Агенция „Монитор“.

Така, от една страна, граждани водят битка с администрацията, за да отпишат от своите адреси хора, които никога не са виждали или пък са отдавна изгонени наематели.

Такъв се оказва масовият случай в София например, където има близо 300 „мравуняка“ - т.е. адреси, на които са регистрирани повече от 10 души.

Прочети още от статията на в. “Монитор”

„100 000 българи се издържат от наеми", пише в. „24 часа"
Все повече българи декларират все по-солидни доходи от наем. Това показват данните на приходната агенция след края на данъчната кампания.

100 хил. българи обявяват пред държавата, че се издържат от наеми. Броят на българите, които са декларирали такъв доход пък се е увеличил с 6000 за година. В тази данъчна кампания наемодатели са декларирани 418 млн. лева доход от наем.

Според анализаторите една от основните причини за това са ниските лихви по депозитите, които мотивират все повече хора да купуват имот с цел отдаване под наем. За 5 година лихвите по депозитите са намалели с почти 5% процента.

Семейството на Кристиан Панайотов е инвестирало в три къщи в столицата. За всяка една е платило около 220 хиляди евро.

Прочети още от статията на в. „24 часа"

”$45 000 билетът за първия околосветски круиз", пише в. “Стандарт”

Първото в света околосветско плаване с круизен кораб е на път да се осъществи през 2017 г. Вече са известни корабът, маршрутът, цените и датата на отплаване.

Начинанието е на базираната в Лос Анджелис круизна компания Viking Cruises, която планира отплаването за 15 декември 2017 г. от Маями. Корабът Viking Sun още не е построен, но вече се знае, че ще обиколи 5 континента, 35 държави и ще посети 66 пристанища за общо 141 дни. Първата спирка ще е Хавана, Куба, която наскоро посрещна първия американски кораб на пристанището си от 50 г. насам и това се превърна в истинска атракция за жителите. След два дни престой корабът ще премине Панамския канал, а оттам ще се отправи към Лос Анджелис, Нова Зеландия, Таити, Австралия, Китай, Индия, Индонезия и Малайзия. По пътя си към Европа Viking Sun ще се отбие в пристанищата на Шарм ел Шейх, Тунис и Алжир. Последният порт по маршрута е Лондон, където корабът ще акостира на 5 май 2018 г.

Прочети още от в. “Стандарт”