От програмиране до експертиза в дигиталния бизнес, младите ИТ специалисти могат да усъвършенстват набор от потенциални умения, които да им помогнат да стигнат до върха.
Но накъде трябва да насочите вниманието си, ако искате да се изкачите по стълбата на технологичната кариера? Петима експерти от бранша споделят мнението си, пред Zdnet.
1. Покажете екипната си етика
Дани Гонзалес, главен дигитален и иновационен директор в Лондонската североизточна железница (LNER), казва, че няма как да се измъкнете: "ако ще изпълнявате техническа роля"трудни" умения са задължителни".
За тази цел неговата организация инвестира време и пари в развиването на хора с уменията, от които LNER се нуждае, за да продължи своята програма за цифрова трансформация.
"Вземете например машинното обучение - имаме няколко души в нашия екип, които преминават през различни видове курсове за развитие на машинно обучение, за да придобият тези "трудни" умения", казва той.
Въпреки това, Гонзалес смята, че "меките" умения са ключови за успеха.
"Трябва да "въвлечете" хората във вашето пътуване. Екипът ви трябва да се чувства важна част от това, което се опитвате да постигнете", казва той.
"Ако не внасяте солидна доза "меки" умения, тогава вие всъщност няма да стигнете много далеч", добавя Гонзалес.
2. Използвайте своето техническо ноу-хау
Стивън Буут, CIO в университета в Ковънтри, казва, че всеки, който иска да работи като ИТ, ще трябва да бъде технически подготвен, но най-важните умения са правилното отношение и способността да комуникирате с хората.
Буут добавя, че фокусът върху по-меките умения е станал по-критичен, тъй като много от традиционните задачи, изпълнявани от ИТ специалистите, се отчитат и от външни доставчици.
"Ролите се променят", казва той. "Да, все още имаме чисти програмисти и инфраструктурни инженери. Но облакът доведе до огромна промяна. Това, което преди беше сървърен инженер, сега е някой, който управлява връзка с доставчик, за да предостави услуга."
Тази промяна в ролите и отговорностите означава, че ИТ специалистите, които искат да успеят, трябва да работят с широк кръг от хора с различни изисквания. Буут казва, че най-ефективните служители задължително използват своето техническо ноу-хау.
"Трябва да разбирате технологиите, за да можете да отговорите на изискванията и нуждите. Така че все още се нуждаете от тази технологична основа. Но все повече и повече ние търсим хора, които могат да вникнат в това, което имат нужда хората "срещу" тях."
3. Станете "инфлуенсър"
Бев Уайт, главен изпълнителен директор на компанията за подбор на персонал Nash Squared, също е на мнение, че "меките" умения са от решаващо значение за професионалистите, които искат да се изкачат успешно по кариерната стълбица, особено тези, които искат да се преместят на висши управленски позиции.
"Да си добър лидер и да можеш да мотивираш и насърчаваш хората е наистина ключово", казва тя.
Уменията за бизнес комуникация са критични в това отношение.
"Мисля, че това, което наблюдаваме е, че лидерската роля в ИТ става много по-пространствена", казва тя. "Старшите професионалисти трябва да взаимодействат с много хора, които изпълняват своите бизнес роли. Така че "меките" умения са ключови, защото трябва да сте наистина добър "инфлуенсър".
4. Развийте презентационни умения
Даниел Смит, ръководител на отдела за анализи в марката за дрехи PANGAIA, казва, че ИТ специалистите се нуждаят от способност да представят данни и да показват на бизнеса предимствата на проектите за дигитална трансформация.
"Това е мястото, където виждаме недостиг на умения", казва той. Според него професионалистите трябва да усъвършенстват своите "по-меки" умения, особено уверения стил на комуникация.
5. Възприемете правилното поведение
Марк Брамуел, CIO в Saïd Business School, Оксфордския университет, казва, че въпреки общата необходимост от технически умения, неговият отдел винаги търси ключови ценности от новите служители.
"Техническите умения могат да бъдат преподавани, но поведенческите умения са много трудни за промяна", казва той. "Ние винаги търсим ключови ценности, като честност, доверие, уважение, сътрудничество и предприемчивост. Ако хората владеят и демонстрират тези умения, то тогава те са хората, които бихме искали в нашата организация и аз лично бих искал в моя отбор."
dobrik
на 25.11.2024 в 16:24:49 #2Компанията не цени служителите си. Работихме извънредно без допълнително заплащане, а обещанията за повишение така и не бяха изпълнени. Много от колегите напуснаха поради разочарование. Не препоръчвам Ринг Технолоджи.
kalinst
на 21.11.2024 в 15:07:58 #1Работих в Ринг Технолоджи ЕООД няколко месеца, но комуникацията с мениджърите беше под всякаква критика. Често се променяха приоритети без предупреждение, а когато задавах въпроси, отговорите бяха неясни или дори пренебрежителни.