Пандемията измести голяма част от живота ни в професионален и личен план в интернет. От уроците в училище и университета, през бизнес срещите, до големите конференции и събития с многогодишна история и голяма аудитория.

В условията на пандемията много компании в събитийния мениджмънт или популярен още като ивент мениджмънт се преориентираха и започнаха да предлагат услуги, свързани с изнасянето на по-малки и мащабни събития в онлайн средата. Появиха се и места, предлагащи всичко необходимо на компаниите и организациите на едно място, за да могат безпроблемно да провеждат уебинари и конференции от разстояние.

Едно от тези места в София е Launchee, което се намира в сградата на ЦУМ. То отваря врати през декември 2019 година първоначално с идеята да се превърне в център за обучения и събития в сферата на информационните технологии и образованието. Само няколко месеца по-късно то спира да работи за няколко месеца след въвеждането на извънредното положение през март.

С разхлабването на мерките екипът на Launchee разбира, че трябва да се адаптира към променената ситуация и започва да работи в посока организирането на онлайн и хибридни събития и обучения. Постепенно те създават собствено студио, където могат да се правят видео записи да се предава видео стрийминг, както и да се обработва видео съдържание.

След повторното отваряне на в началото на юни екипът успява да организира повече от 60 събития, включително такива за Френската търговска камара, "УниКредит Булбанк", както и за компании, като Tesy и Schneider Electric. Някои от тях са гледани от зрители в много части в Европа, но също така и от Индия, Китай, САЩ и от други държави.

Снимка 520259

Източник: Launchee

Повече за това кои са най-важните стъпки в организирането и провеждането на онлайн събитие за предаването Money.bg по телевизия Bulgaria ON AIR разказва Цветелина Грозданова, която е мениджър "Бизнес развитие" в Launchee.

"Най-важното нещо е да помислим добре коя е нашата аудитория, каква е числеността ѝ. Същото така така трябва да помислим за канала, през който искаме да комуникираме това събитие - дали то ще бъде предавано онлайн или предварително записано. Плюсът в това да е директно е възможността непосредствено да се комуникира с аудиторията. Друго, което е много важно, е платформата, през която ще излъчим стрийма. Трябва да сме абсолютно сигурни, че платформата, която сме избрали, позволява капацитет на аудиторията, която очакваме и е достъпна за нея", казва тя.

На първия етап от организирането е необходимо да бъде избран и форматът на събитието - дали то ще бъде изцяло онлайн или хибридно. Във втория случай част от водещите и говорителите, както и част от публиката, могат да бъдат на място, а останалите да го наблюдават онлайн.

По думите на Цветелина може би най-голямото предимство на онлайн събитията е, че пред тяхното провеждане няма такива пречки, както пред тези на живо. "При тях може да сме сигурни, че при каквито и да е обстоятелства, събитието ще се случи. Друг голям плюс е възможността да стигнем до доста по-широка аудитория, включително и извън рамките на собствената ни страна", добавя тя.

Един от големите проблеми на този тип събития е привличането и задържането на вниманието на аудиторията. По думите на Цветелина обаче има решение на този проблем. "Комуникацията с аудиторията е водеща. Тя може да бъде ангажирана, например, с анкети, при които да се предлагат награди в случай на участие. Вариант е, например, организирането на обучения и курсове, които могат да бъдат съчетани с някакви физически елементи", казва още тя.

Целият разговор можете да чуете във видеото.