Главният изпълнителен директор на нискотарифната авиокомпания Ryanair Майкъл О'Лиъри каза пред The Wall Street Journal, че неговият потенциален бонус от $109 милиона е "много добра стойност" в сравнение с бонусите на много известни спортисти.

Майкъл О'Лиъри управлява ирландската бюджетна авиокомпания в продължение на три десетилетия. Той издигна компанията до най-големия превозвач в Европа по пазарна капитализация, известена с това, че продава билети само за 20 долара.

Въпреки това, авиокомпанията често е критикувана за претоварването на пилотите и за допълнителните такси - като таксуване за вода на борда и цена от $60 за регистрация на летището.

Миналия декември Financial Times съобщи, че шефът на Ryanair вероятно ще получи един от най-големите бонуси в европейската история, който зависи от цената на акциите на авиокомпанията.

Ако акциите поддържат цена от 21 евро в продължение на 28 последователни дни, О'Лиъри ще спечели опции за акции на стойност 100 милиона евро.

Преди три месеца акциите на Ryanair бяха около 19 евро. Наскоро стойността им достигна рекордно високо ниво до около 20.75 евро. Сделката първоначално беше определена за приключване през 2019 г., но беше удължена до 2028 г., припомня Business Insider.

Попитан за потенциалното огромно изплащане, шефът на Ryanair даде характерен откровен отговор.

"Очевидният въпрос е дали някой струва 100 милиона за пет години?", каза О'Лиъри.

"Ако футболистите от висшата лига печелят 20 милиона на година и [Килиан] Мбапе получава 130 милиона, за да отиде да играе футбол за Реал Мадрид, тогава мисля, че моят договор е на много добра стойност за акционерите на Ryanair."

Ryanair се отказа от полетите до Тел Авив. Причината: летище Бен Гурион хитро печели от войната

Ryanair се отказа от полетите до Тел Авив. Причината: летище Бен Гурион хитро печели от войната

Защо нискотарифната авиокомпания взе това решение?

Мбапе, капитанът на френския национален отбор и може би най-добрият футболист в света, се съгласи на бонус от 150 милиона евро (162 милиона долара) за пет години с Реал Мадрид, съобщи BBC.

"Смешното нещо, което научихме през годините, е, че всъщност лошата реклама продава много повече места от добрата", каза О'Лиъри пред The Journal.

"Много хора, които никога не са чували за Ryanair, внезапно търсят в Google и казват: "Исусе, вижте самолетните билети", добави той.

Wizz air може и да се възползва от неволите на Ryanair

Wizz air може и да се възползва от неволите на Ryanair

Какви са плановете на авиокомпанията с най-голям пазарен дял у нас за базите й в страната ни?