Огромният брой изгодни сделки всеки ден предизвика появата на нова тенденция в сферата на груповото пазаруване - сайтове агрегатори, които събират всички  сделки на едно място. Напоследък сайтовете за групово пазаруване станаха изключително популярни и техният брой се увеличи неимоверно (над 30) до такива размери, че за столицата се предлагат над 100 сделки на ден, а за по-големите градове общият брой на сделките също е значителен.

Някои от най-известните са zadrujno.bg, grabo.bg, kolektiva.net, deals.bg, goldendeals.bg, slon.bg и т.н., но списъкът е изключително дълъг, продължава да расте и дори е трудно да се изброят всички подобни сайтове за много от големите градове. Точно поради този огромен брой на сайтовете за групово пазаруване, се създаде необходимостта някой да улесни  клиентите да направят своя избор като събере всички сделки на едно място -  в България тази услуга се предлага от www.moitesdelki.bg. Моите Сделки позволява на клиента да сравнява всички сделки наведнъж и след като избере дадена оферта, има препратка към съответния групов сайт, който предлага услугата и където  се извършва заплащането.

От една страна, дори да има любими сайтове за групово пазаруване, не се знае от кой сайт, каква оферта ще  се появи, затова за потребителя  е най-изгодно да  следи всичките. Но това би отнело значително време. Също така, посещавайки агрегатор, клиентът избягва и риска да  пропусне в търсенето си  новите сайтове за групово пазаруване, които продължават да се появяват постоянно, заради нарастващото търсене. За да улесни още повече клиента, екипът на www.moitesdelki.bg групира офертите по категории - важен момент при избора измежду толкова много изгодни сделки. Основните категории са "Здраве и красота", "Заведения", "Пътешествие", "Услуги и стоки",  "Спорт", "Събития", и т.н. В допълнение, www.moitesdelki.bg предлага и ежедневен е-майл с най-актуалните сделки от големите градове подредени по категории.

Какви са тенденциите в България за март 2011

На база на собствена статистика, екипът на Моите Сделки реши да направи обзор за изминалия месец и половина, откакто сайтът стартира. Може да се обобщи, че средната стандартна цена (цената без намаление) на сделките от всички сайтове за групово пазаруване е била 96 лв., като клиентът средно е платил с отстъпката значително по-ниските 45 лв., което  усреднено дава 56% спестени разходи от всяка сделка.

Нашият екип реши да подреди сделките предлагани от сайтовете за групово пазаруване по категории, за да види коя категория е най-търсената от клиентите. За изминалия период групирахме сделките в 9 категории - "Здраве и красота", "Пътешествие", "Събития", "Спорт", "Услуги и стоки", "8 март", "Детски заведения", "Месец на жената", "Заведения и ресторанти". Очаквано най-много ваучери бяха продадени в графата "Здраве и красота", както и в категорията "Заведения и ресторанти". Оказва се, че най-голямата отстъпка при всички категории е била също в сделките от категория "Здраве и красота" - средната стандартна цена е била 71 лв. без намаления, но реално платените ваучери са били на далеч по-ниската - 28 лв., като процента на отстъпка е бил средновнушителните 60%. Също така най-много предложени сделки е имало в тази категория - 453 броя оферти - почти толкова колкото във всички останали 8 категории. Следващи по брой предложени сделки са  категориите "Заведения и ресторанти" - 148 и "Пътешествие" - 130.

Във втората категория по брой продадени ваучери "Заведения и ресторантни" средната отстъпка е била около 50% от цената на услуги в ресторанти, барове и други заведения. Като се вземат под внимание тези средни отстъпки се вижда, че клиентите получават огромна добавена стойност при груповото пазаруване и затова този вид пазаруване се очаква да расте с галопиращи темпове.

Въпреки значително по-големите цени като абсолютна стойност, трета поред на брой продадени ваучери се нарежда категорията "Пътешествие", но по-голяма цена означава и по-добре почувствана отстъпка. Много от хората решили да направят екскурзия се възползват от изключителните предложения, намалени средно с около 45%. Следейки всички намалени оферти за екскурзии, клиентите имат богат избор  на оферти за страната и чужбина и така те избират най-подходящата оферта. Над 1000 екскурзии са били продадени по този начин. Средната им стандартна цена е била 266 лв, но с отстъпката тя намалява значително до 146 лв. Това доказва, че дори и за по-скъпи услуги големите отстъпки остават в сила и клиентите наистина спестяват значително. Така вместо една почивка или друга услуга, клиентите на www.moitesdelki.bg биха могли да намерят две за същата цена. По брой продадени ваучери следват сделките от категорията "Спорт" (където средната отстъпка е била 53%), "8-ми март" (средна отстъпка 57%), "Услуги и стоки"(средна отстъпка 54%) , "Месец на жената" (средна отстъпка 55%), "Събития"(средна отстъпка 53%), "Детски заведения"(средна отстъпка 54%).

Интересна е статистиката за сделките  по градове - град София води по брой продадени ваучери, като Пловдив и Варна оспорват второто място, с лек превес за Пловдив. Разбираемо е и че най-ниската средна цена на сделките е в София - 116 лв. стандартна цена на офертите и 54 лв. средна цена с отстъпка. Това се дължи на най-големия брой сделки в столицата - 639 предложения със средно 56% отстъпка. Най-ниската средна отстъпка е била в Плевен - 49%, но това отново показва, че няма драстична разлика между отстъпките в различните градове. Изненадващо най-малък брой сделки са били предложени в Шумен и Велико Търново - 32 броя, следват Пазарджик с 33,  Хасково - 44, Перник - 64, Благоевград - 64, Плевен - 138, Стара Загора - 143, Русе - 157, Бургас - 170, Пловдив - 238, Варна - 253, София - 639.

С помощта на агрегаторите груповото пазаруване се превръща във все по-разпространен, лесен и сигурен начин на пазаруване, като се предлагат много по-големи възможности за потребителите. Агрегаторът www.moitesdleki.bg е мощно средство, което помага на клиента да направи бърз преглед на всички сделки и  да  избере  най-интересните  за него, които на всичко отгоре обикновено са намалени поне наполовина.