Tesla доминира пазара на електромобили в Северна Америка, но нов играч се готви да разбърка картите.
Slate Auto - компания, подкрепена от Джеф Безос, разработва това, което може да се превърне в най-сериозния конкурент на Tesla досега, пишат медии отвъд Океана.
Какво представлява Slate Truck?
Slate Truck е достъпен електрически пикап, произведен в САЩ, който се очаква да излезе на пазара в края на 2026 г. Най-впечатляваща при него поне към момента е базовата цена, която чисто може да започва от около $20 000, т.е. $27 500 и федерална данъчна отстъпка за електрически превозни средства от $7500.

Tesla отчита драстичен спад на печалбите
В същото време акциите на автомобилната компания поскъпнаха
Slate Auto е компания, базирана в Мичиган, основана през 2022 г., която до преди седмица работеше без много шум. Тя получи значителна подкрепа от Джеф Безос. Това не е първият опит на основателя на Amazon в света на електрическите превозни средства - той вече инвестира $700 милиона в Rivian през 2021 г., допринасяйки за успеха на компанията във високия клас.

Източник: Slate Auto
Предложението на Slate атакува пазара от другия му край. Компанията се фокусира върху минималистичен дизайн и възможност за персонализация, предлагайки базов модел с ограничени функции като отправна точка за потребителите.
Пикапът е радикално опростен електромобил с пробег от около 240 км. Той няма сензорен екран, радио, електрически стъкла и дори боя.

Източник: Slate Auto
Компанията ще реконструира съществуващ завод с РЗП около 130 000 кв.м. във Варшава, Индиана, където планира да произвежда 150,000 автомобила годишно.
Липсата на боя позволява на Slate Auto да избегне необходимостта от скъпо бояджийско съоръжение (Mercedes-Benz наскоро похарчи около $1 милиард за изграждането на ново). Тъй като панелите на каросерията са направени от вид пластмаса, заводът може да си спести и използването на масивни преси за щамповане на метал.
Битката с Tesla за американския EV пазар
В капиталистическото общество конкуренцията обикновено е полезна за пазара. Една от причините масовото приемане на електрически превозни средства да се движи с бавни темпове през последните пет години е достъпността. В миналото производителите са се борили с производството на достъпни електрически опции, отчасти поради скъпите части и процеси, отбелязва USA Today в свой материал.

Източник: Slate Auto
Tesla в момента произвежда най-американските електрически превозни средства, както и най-популярните електромобили в Съединените щати: Tesla Model 3 и Tesla Model Y. Cybertruck, първият електрически пикап на марката, започва от около $76 117 за базовия модел, или приблизително $68 617 след федералната данъчна отстъпка.
За сравнение, Slate Truck с цена под $30 000 се обръща към много по-широка демографска група от купувачи, търсещи достъпни опции. Въпреки че няма как да знаем дали пикапът на Slate ще представлява истинска заплаха за Tesla, докато не излезе на пазара, неговата цена вече привлича вниманието на автомобилните ентусиасти.

Източник: Slate Auto
Междувременно, Tesla преживява значителна турбуленция поради политическите изяви на изпълнителния си директор Илон Мъск. Марки като Rivian, Hyundai, Ford, Chevrolet и дори Slate имат уникална възможност да увеличат пазарния си дял, тъй като все повече американски потребители намират Tesla за непривлекателна.