През 2006 г. пощенския пазар в България се оценява на близо 166 млн. лева, които са формирани от трафика на около 161 млн. пощенски пратки, съобщава Комисията за регулиране на съобщенията в своя Анализ на пазара на пощенските услуги за 2006г.

Спрямо 2005 г., през 2006 г. предоставянето на пощенски услуги се е увеличило с 33 на сто. Броят на приетите, обработени и доставени пощенски през 2006 г. пратки е нараснал с 24 на сто спрямо 2005 г.

През последните три години се наблюдава тенденция за стабилно нарастване на вътрешния пощенски пазар. През 2004 г. той е бил 101 млн. лв.

Към края на 2006 г. реално са предоставяли неуниверсални пощенски услуги (НПУ) 45 оператора от общо 56 регистрирани.

Четирима са лицензираните оператори за предоставяне на част от универсалната пощенска услуга „пощенски парични преводи", като един все още не е стартирал дейността си.

Само основният пощенски оператор е предоставял всички услуги от обхвата на универсалните пощенски услуги (УПУ - Писма, колети, парични преводи и др.).

В следствие на изпреварващия темп на нарастване на приходите от НПУ спрямо приходите от УПУ пазарния дял на основния пощенски оператор спрямо целия пощенски пазар стабилно намалява. През 2004 г., 2005 г. и 2006 г. търговското дружество БП ЕАД е имало пазарен дял в размер съответно на 50%, 42% и 36%.

Обемът на вътрешния пощенски пазар е изчислен като експертна оценка на база предоставените данни от 92% от действащите лицензирани и регистрирани пощенски оператори към 31.12.2006 г, се казва в доклада.