Според Асоциацията на европейските производители на автомобили ACEA, през 2006 европейският автомобилен пазар леко е нараснал, информира агенция dpa.

Броят на продажбите на нови автомобили в ЕС (без Кипър и Малта) и страните от EFTA (Норвегия, Швейцария и Исландия) между януари и декември 2006 г. е достигнал 15,365 млн. бр. Това означава увеличение със 7 промила спрямо предходната година.

През декември са продадени 1,07 милиона автомобила, което е с 0.3% по-малко от същия месец на 2005 година.

Германските автомобилострители Volkswagen, BMW и DaimlerChrysler са успяли да съхранят или да увеличат пазарния си дял през миналата година. Най-силен е ръстът при лидера на пазара VW, който е увеличил пазарния си дял в Европа от 19.4% до 20.3%. За сметка на това пазарният дял на „народната кола" през декември леко е спаднал.

Специално за месец декември, спад освен VW отбелязва и Seat, докато Skoda и Audi увеличават продажбите си.

BMW увеличава пазарния си дял за цялата година от 5.1% на 5.2%. През декември ръстът е доста по-значителен - от 5.4% до 6.6%. DaimlerChrysler, макар че запазва неизменен пазарният си дял през годината (на 6.0%), през декември увеличава продажбите си с цял процент.