Официалното представяне на първия български автомобил, марка Юнивърс, ще бъде на Гергьовден.
Патрон на проекта "Автомобил- произведен в България" е сливенският кмет Йордан Лечков, на територията на чиято община е произведена колата.
Ръководителят на проекта проф. Станимир Карапетков обяви, че ако българското возило бъде пуснато в серийно производство, се очаква продажна цена в рамките на 8000 евро.
Юнивърс се задвижи за първи път с двигател от модела на Мерцедес Смарт. Очаква се за събитието от Германия да пристигне главният дизайнер на Мерцедес Петер Пфайфер, съобщи journey.bg.
Автомобилът e достигнал скорост от 140 км/ч при изпитанията. Оттук нататък екипът очаква интерес на инвеститорите и подкрепа на държавните институции, за да започне производство на първия български автомобил с марката Юнивърс.
Abysphere
на 16.08.2008 в 23:56:02 #17Много бих се радвал ако през следващите години успеят произвидство в сериа. Проблемът е че както и някои от пишещите в този портал, така и повечето останли българи не влярват в бъдещето а са коне с капази или мутр, на които така и така не им пука. Не трябва да се игнорира успеха на дачия в западна европа.Тук В Германия много частници и фирми претеяват такова ромънско рено. Така че ако има производство след известно време и ще има клиенти от цяла европа. Зената от 8000€ за нова кола е много атрактивна най вече за хора с по малко портмоне като стуиденти, стари хора ъ разведено живеещите родители с деца. Концептът е според мене перфектен пример за потенциал на българските таланти. Но за съ*аление булгарските идиоти ще им попречат. Студентите са свършили много добра работа и количката надвишава смарт и според мене дай*е и опел корса 5. Аз лично бих искал да имам такава количка.
t-bak
на 27.05.2007 в 13:45:57 #16мдаа![](https://webnews.bg/assets/images/emoticons/bgflag.gif?_=1446728989)
chipo
на 07.05.2007 в 19:35:39 #15Не мога да разбера какви специалисти са имали, в Мексико, Турция, Испания и не знам още колко страни та започнаха да правят автомобили, но в България не могат. А и прословутата Лада започна от България, но по някакви причини бе пренесена в Русия. Всичко е човешка направа. Като се намерят инвеститори и търговци и автомобил ще се прави в България, не е проблем.
Неделчо Съботинов
на 16.04.2007 в 18:01:02 #14Да, но все пак Лада не е автомобил нито лека кола, то е просто трибуквено означение МПС, съжалявам ако обиждам собствениците на тези машини, но описанието на колегата Рордин го потвърждава. Така че чисто нова Авенсис, Октавия или дори Меган е за предпочитане пред кола на старо, каквато и да е била.![](https://webnews.bg/assets/images/emoticons/icon_smile.gif?_=1446728989)
Неделчо Съботинов
на 16.04.2007 в 16:25:27 #13Съгласен съм, не може да се сравнява чисто нова кола с такава ползвана 5-10 години, абсурдно е. Това е една българска черта на разсъждаване, която е много пагубна. Както съм и съгласен с колегата по-долу, че страната ни няма потенциал да изобрети автомобил, който да носи печалби от продажбите си. Все пак достойно е за уважение, че български специалисти са решили да създадат нещо ново, но това е всичко.![](https://webnews.bg/assets/images/emoticons/icon_smile.gif?_=1446728989)
hi-fi
на 16.04.2007 в 15:02:36 #12Тука вообще не става дума за техническите показатели на колата. Въпросе е, че България няма никакъв капацитет да произвежда автомобили. Поради тази причина сме и единствената страна където няма производство на коли. Ние нямаме нито хора нито техника дори и за чуждо производство, което идва наготово с машините и цялата технология.... Пълен абсурд е да почнем да правим изцяло собствена разработка....докато нагодим производството горе-долу... тя колата ще е морално остаряла. Иначе нека направят хората 20-30 броя за цвят и това е... Жалко е но такава е реалността!
pro
на 16.04.2007 в 13:05:11 #11friend: покажи ми само от къде можеш да купиш кола на 30 000км за 2000-3000 евро щот аз отдавна търся в холандия, но няма. Иначе е вярно - колата е прекалено скъпа и ако не на 30 000км то за 2000-3000 евро в западна европа може да се купи кола на 5 години на 150 000км.
Euro fool
на 16.04.2007 в 11:26:18 #10Този промишлен проект, ще донесе поредната издънка на "Футболният отбор на Лъвовете" от 1994 г., които започнаха да се изживяват, по компетентни от борците в България. Да, ама нещо не се получава! Зад този губещ проект прозират Лечков и Балъков. Единят е осигурил работни халета за монтаж и работна ръка, другия е направил дослука с фирмата "Мерцедес-Бенц", защото се подвизаваше дълги години в гр. Щутгард и хванал там добри "капии". Но, футболистите са си футболисти, оказва се, че борчетата са по-умните от тях, между спортистите. Балъков може да спечели, ако е само посредник с "МЕРЦЕДЕС", но, ако се е набутал с делово участие - Сбогом Марийке с парите! Лечков ще загуби от всякъде! Както се вижда ФОРД-ФИЕСТА е по-евтина като нова кола, а сравнете едната и другата! Ха!Ха!Ха! Лечков и промишлено производство ...
Udddri
на 16.04.2007 в 08:25:41 #9Правителството да си купи бе! Целия парламент с такива коли.
siurene
на 16.04.2007 в 01:20:04 #8Лецков-кмета Слънце !!!!
lazaraza
на 15.04.2007 в 22:14:00 #78000 €
малко са, трябва да е поне 18000 че хептен никой да не може да си купи ![](https://webnews.bg/assets/images/emoticons/icon_twisted.gif?_=1446728989)
Smart Decision
на 15.04.2007 в 22:13:30 #6Мислено ли е дали 6те издържи на на6ите дупки - тогава поне да си заслужи парите.
Diino
на 15.04.2007 в 21:42:50 #5Ха,ха,ха, каруцата на Вуте!
friend
на 15.04.2007 в 21:20:18 #4Е това е една наистина хубава новина!!!!
Само че тези 8 000 евро.... малко вножко ми се струват. Първо трабва да се превземе пазара, пък после да мислиш за повишаване на цените.
Индийците наскоро пуснаха подобна кола, която обаче е
2 000щ.д.
За 8 000 евро човек може да си купи прекрасен мерцедес 2002-2003г
а пък да не говорим за рено или фиат. Аз лично бих предпочел мерцедес на три -4 години, който вдига далеч над 140 км и безброй други екстри, които в новия български автомобил няма да ги има.
Кола от типа на Смарт не трябва да се пуска в БГ. Пътниците вътре не са защитени. Погледнете за цените на смартовете в западните сайтове. Кола на 30 000 км е около 2-3 000Е. Защо ли цената и пада толкова бързо???
haricska
на 15.04.2007 в 21:11:40 #3За малка градска кола за какво ти е повече?! Екстра си е!
_BG_
на 15.04.2007 в 21:05:58 #2140 км/час - е т'ва кола ли е или ролкови кънки![](https://webnews.bg/assets/images/emoticons/icon_lol.gif?_=1446728989)
Gamen
на 15.04.2007 в 20:42:32 #1ДВГ- 600 м3, 3 цилиндъра, 6 степенна скоростна кутия.. ако е същата като Смарт, е отлична!