Ройтерс съобщава от Ню Йорк, че Ford Motor очаква да бъде изпреварен от японските производители Toyota Motor в началото на следващата година - като втората най-голяма марка на пазара в САЩ след General Motors. Тази позиция Ford държеше от 1920те години.

Вестник Ню Йорк Таймс цитира източници, според които от ръководството на Ford са убедени, че компанията по продажби в САЩ ще се смъкне на трето място и ще се задържи там устойчиво. Това ще се случи не по-късно от януари.

Форд се стреми да се преструктурира по план, наречен The Way Forward (Пътят напред). Прогнозите в компанията са, че в рамките на две години пазарният дял ще се задържи около 14 - 15%, което ще направи компанията по-малка, отколкото Тойота е сега.

И макар да не е заявено ясно, че в списъка на компаниите Форд ще е след Тойота, изводът се налага от само себе си.

Сайт в Мрежата, койот предоставя съвети по покупка на автомобили (Edmunds.com), днес изнася собствените си прогнози за развитието на автомобилния бизнес, според които прогнози Тойота ще заеме второто място към средата на 2007.

Шефът на продажбената статистика на Ford, Джордж Пипас, отказа в сряда вечер да коментира вътрешните очаквания. По отношение на прогнозите в Интернет, Пипас е казал: „Освен ако не смятате, че Тойота ще тръгне надолу, това е добра възможност за тях да спечелят пазарен дял".

В глобално отношение Тойота вече е по-голяма от Форд и отправя предизвикателство към най-големия производител на автомобили в света, General Motors.