В Русия тази година жените предпочитат автомобилите Lada. Една от основните причини за популярността на тази марка автомобили сред рускините е доста практична - тези автомобили поради сравнително малките им размери са лесни за паркиране. Това обяснява пред руския в-к "Поглед" Олег Мосеев, основател на проекта "Автомаркетолог" и бивш ръководител на асоциацията Руски автомобилни търговци.
Проведено наскоро проучване показва, че местната марка е по-популярна сред жените, отколкото сред мъжете. Оказва се, че 51% от купувачите на тази марка коли са жени, уточнява експертът.
Източник: Lada
Олег Мосеев обаче обръща внимание и на факта, че разликата в цифрите за покупките не е твърде голяма. "Не бих твърдял, че марката Lada вече е "женска". Седаните от В-сегмента винаги са формирали основата част от продажбите в "АвтоВаз". Това са сравнително малки автомобили, които са лесни за паркиране в града а и навсякъде, което се харесва на женската (пазарна) аудитория", казва експертът.
Той обяснява, че преди години марката е произвеждала не най-надеждните автомобили, които често са се повреждали, и затова "не всяка жена е можела да прекарва свободното си време в гаража". Сега обаче, ситуацията се е променила значително (към по-добро).
Не случайно, според експерта, общият обем на продажбите в Русия на автомобилите Lada през октомври 2024 г. е нараснал с 3,3%, в сравнение с показателя за септември.
По-конкретно, продажбите на модела Granta през октомври са се увеличили с 11,6% в сравнение със септември, достигайки 19 899 единици. На свой ред продажбите на модела Vesta за месеца са 9015 броя. Продажбите на Lada в Русия нарастват сега не за първи месец. През август продажбите на автомобилите от тази марка като цяло са се увеличили с 14,7% на годишна база, до общо 38 000 броя.