Първият произведен plug-in хибриден модел на италианската кампания за луксозни автомобили Ferrari е и най-мощният автомобил, който тя е правила.

Ferrari SF90 Stradale има 3,9-литров V8 двигател с мощност 780 к.с. и три електрически мотора, които заедно доставят мощност от още 220 к.с. Два от моторите задвижват предните колела на автомобила, докато третият е прикрепен към бензиновия двигател, монтиран зад седалките. Той има осемстепенна автоматична трансмисия, подобно на използваната във Formula 1, пише CNN.

Моделът SF90 e способен да ускорява от 0 до 97 километра в час за по-малко от 2 секунди и да развива максимална скорост от 340 километра в час. Колата може да измине 24 километра само на електричество, като максималната скорост за този режим е 135 километра в час.

Първите такива коли трябва да бъдат доставени на потребителите в началото на следващата година. Ferrari и досега е произвеждала хибридни автомобили, но не plug-in хибрид.

Хибридните коли имат електрически двигатели и батерии, които се зареждат, използвайки енергия от бензиновия двигател и от спирането. А plug in автомобилът може и да се зарежда с кабел като напълно електрическа кола.

Първият хибриден автомобил на Ferrari e LaFerrari, представен през 2013 година, а вторият - LaFerrari Aperta от 2016 година. Те са стрували съответно 1,4 и 2,2 милиона долара преди опциите. Все още няма обявена цена за модела SF90.

Снимка 426200

Източник: www.ferrari.com

За разлика от повечето коли, SF90 няма голям екран по средата на таблото. Вместо това всички дигитални дисплеи са точно пред шофьора. Колата е проектирана така, че управляващият я да мести ръцете си от волана възможно най-малко.

На волана има тъч сензори, вместо бутони за запалване и изгасяне на автомобила. На таблото също има чувствителни и активиращи се от допир панели за контролиране на климатика и огледалата.

Обичайно за марката и тази кола няма отделни ветроустойчиви чистачки, или бутони за фаровете. Те се регулират от интелигентната система с допир на волана. SF90 разполага и с дисплей на нивото на очите, който се проектира на предното стъкло на автомобила.

От Ferrari казват, че това ще бъде сериен модел, а няма да е от еднократните варианти, които се правят за избрани клиенти и ще е част от редовната продукция на марката.

Снимка 426217

Източник: Twitter / FerrariUSA